از توسعه محصول تا مفهوم برند خرده بازار
شروعی برای برندسازی (قسمت هفتاد‌و‌دوم) ۸

از توسعه محصول تا مفهوم برند خرده بازار

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۱۳:۰۰ | ۲ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌ و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت هفتادودوم:

توسعه محصول جدید

به فرآیند کلی که یک محصول تا پیش از معرفی به بازار طی می‌کند، توسعه محصول جدید گفته می‌شود. توسعه محصول جدید شامل خلق‌ ایده، گزینش ایده، تست ایده، تحلیل تجاری، بسط و توسعه محصول، بازاریابی آزمایشی و در نهایت تجاری‌سازی است.

اطلاعیه مطبوعاتی

به‌گزارش نوپانا، به هرگونه مطلب نوشته‌ شده و یا ضبط‌ شده دارای ارزش خبری که به منظور انتشار در رسانه‌ها تهیه می‌گردد، اطلاعیه مطبوعاتی گفته می‌شود. هدف از ارائه این محتوا، ترغیب اصحاب رسانه به تحریر مقاله و مطلب در خصوص موضوع ارائه‌ شده است. این ابزار یکی از ابزار‌های رایج و پرطرفدار در حوزه روابط عمومی شرکت‌ها است.

(همچنین بخوانید: ساز‌و‌کار شرکت‌های چندبرندی و چندبخشی چگونه است؟)

برند خرده بازار

به برند‌هایی گفته می‌شود که روی بخش‌های خاص و کوچکی از بازار تمرکز دارند. این برندها به واسطه توانایی محصول و یا شرکت در پاسخگویی به نیازهای یک خرده بازار، در آن بخش حضور پیدا می‌کنند. به دلیل کوچک‌ بودن خرده بازار‌ها، شرکت‌هایی با سهم بازار بالا، رغبتی برای حضور در این بازار‌ها را ندارند؛ اما این خرده بازار‌ها سود‌آور بوده و معمولا بازار‌های رقابتی نیستند. 

قسمت پیشین:

قسمت ‌‌هفتاد‌ویکم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: برندسازیتوسعه محصولاطلاعیه مطبوعاتیبرند خرده بازاربرندینگبازاررقابت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.