اختصاص بودجه ۴۰۰ میلیون‌دلاری دولت کانادا به سرمایه‌گذاری خطرپذیر
طرح «کاتالیزور سرمایه‌‌گذاری جسورانه» ۸

اختصاص بودجه ۴۰۰ میلیون‌دلاری دولت کانادا به سرمایه‌گذاری خطرپذیر

توسط محمد طالبیان | ۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۱۷:۰۰ | ۳ دقیقه

دولت کانادا طرح ۴۰۰ میلیون دلاری «کاتالیزور سرمایه‌‌گذاری خطرپذیر» را به‌تازگی آغاز کرد. این طرح با هدف پشتیبانی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر حوزه استارت‌آپ‌ها، اجرایی شده است.

نوپانا:‌ دولت کانادا طرح ۴۰۰ میلیون دلاری «کاتالیزور سرمایه‌‌گذاری خطرپذیر» را به‌تازگی شروع کرد. این طرح با هدف پشتیبانی از سرمایه‌گذاران خطرپذیری که در بازه زمانی سه ساله به شاخص‌های تعیین‌شده دست پیدا کنند، راه‌اندازی شده است. اولین‌بار در برنامه بودجه سال ۲۰۱۷ دولت کانادا بود که نام این طرح مطرح شد.

این طرح در راستای برنامه حمایت از سرمایه‌گذاری خطرپذیر دولت این کشور است. کانادا اعلام کرده است که این برنامه به هدف مهم خود در آوریل ۲۰۱۶ دست پیدا کرده و توانسته است با ۱.۳۵ میلیارد دلار از چهار صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر، حمایت کند. همچنین این برنامه، ۸۲۰ میلیون دلار نیز در اختیار ۲۵ صندوق سرمایه‌گذاری کانادایی قرار داده است.

نودیپ بینز، وزیر نوآوری، علوم و توسعه اقتصادی کانادا، درباره طرح مورد نظر توضیح داده است که «کاتالیزور سرمایه‌گذاری خطرپذیر یکی از اصلی‌ترین ستون‌های چشم‌انداز ما برای حمایت از نوآوری و مهارت‌هاست. هدف اصلی این طرح ایجاد شرایطی است که طی آن بهترین استارت‌آپ‌ها بتوانند تبدیل به قهرمانان جهانی شوند. من مفتخرم که اعلام کنم برنامه دولت کانادا می‌تواند در آینده تنوع بیشتری را از هر جهت در اکوسیستم نوآوری کشور ایجاد کند.»

طرح راه‌اندازی شده، فعالیت خود را از طریق ۲ جریان سرمایه شکل داده است. جریان اول، بودجه‌ای به میزان ۳۵۰ میلیون دلار را در اختیار صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر گذاشته است تا آن‌ها به سراغ پروژه‌هایی بروند که در مراحل نهایی قرار گرفته‌اند. جریان دوم اما ۵۰ میلیون دلار را برای مدل‌های سرمایه‌گذاری جایگزین در نظر گرفته است تا سرمایه‌گذاران، بازگشت سرمایه خود را از دست ندهند. این جریان در اصل شامل مواردی می‌شود که سرمایه‌گذاران قصد پشتیبانی از کسب‌وکارهایی را داشته باشند که تاکنون توجه زیادی به آن‌ها جلب نشده است.

در نهایت باید به این مسئله اشاره کرد که دولت کانادا از سرمایه‌گذاران داوطلب برای این طرح خواسته است که برنامه‌های خود را ارائه کنند تا استراتژی آن‌ها برای مشارکت در این طرح مورد بررسی قرار گیرد.

منبع

برچسب‌ها: کاناداسرمایه‌گذاریسرمایه‌گذاری خطرپذیرتخصیص بودجهدولتاستارتاپاستارت‌آپکسب‌وکارهای نوپابودجه دولتی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد طالبیان

محمد طالبیان

محمد طالبیان، دانش‌آموخته رشته مهندسی سخت‌افزار، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ به‌صورت جدی در نشریات و رسانه‌های آنلاین حوزه فناوری و بازی‌های ویدئویی شروع کرد. او در حال حاضر، دبیر چند سرویس روزنامه و مجله سراسری و سردبیر وبسایتی مرتبط با بازی‌های ویدئویی است.