سرمایه‌گذاری ۲.۶ میلیون‌دلاری قهرمان تنیس در استارت‌آپ‌های اروپایی
حمایت افراد موفق از کسب‌وکارهای نوپا؛ ۸

سرمایه‌گذاری ۲.۶ میلیون‌دلاری قهرمان تنیس در استارت‌آپ‌های اروپایی

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۶:۰۰ | ۴ دقیقه

اندی ماری، قهرمان تنیس، از طریق پلتفرم سرمایه‌گذاری «سیدرز»، در ۲ استارت‌آپ «گودباکس» و «زوم‌داک» سرمایه‌گذاری کرد. این ۲ استارت‌آپ بخشی از سرمایه‌گذاری او در استارت‌آپ‌ها با ارزش ۲.۶ میلیون دلار است.

نوپانا: اندی ماری، قهرمان تنیس از طریق پلتفرم سرمایه‌گذاری سیدرز (Seedrs)، در ۲ استارت‌آپ گودباکس (GoodBox) و زوم‌داک (ZoomDoc) سرمایه‌گذاری کرد. این ۲ استارت‌آپ بخشی از سرمایه‌گذاری او با ارزش ۲.۶ میلیون دلار است.

به گزارش نوپانا، ماری در سال ۲۰۱۵ به عنوان مشاور استراتژیک به شرکت سیدرز پیوست و اکنون یکی از اعضای هیئت‌مدیره است. این قهرمان ابتدا در استارت‌آپ گودباکس سرمایه‌گذاری کرد. این استارت‌آپ به خیریه‌ها کمک می‌کند تا کمک‌های مردم را از طریق کارت‌های اعتباری جمع‌آوری کنند و دیگر نیازی به پول نقد نداشته باشند. این استارت‌آپ اکنون با ۱۲ کلیسا و تعدادی از پربازدیدترین موزه‌ها در انگلیس کار می‌کند.

یکی از بنیان‌گذاران گودباکس در بیانیه‌ای گفت: «اعضای تیم گودباکس مشتاق‌اند تا اندی ماری را به عنوان سهام‌دار جذب کنند. اندی از زمان‌های گذشته هم به خاطر بازی تنیس افسانه‌ای‌ خود و هم به خاطر وقف کردن وقت و هزینه خود برای خیریه‌ها، به‌خوبی در میان مردم مشهور شده است.»

ماری در استارت‌آپ زوم‌داک نیز سرمایه‌گذاری کرده است. این استارت‌آپ یک شرکت فناورمحور درمانی است که به مردم کمک می‌کند در مواقع ضروری یک وقت معاینه نزد دکتر موردنظر رزرو کنند و سریعا به مطب او برسند تا بتوانند مشکل خود را حل کنند. این استارت‌آپ توسط دکتر کنی لیوینگ‌استون (Kenny Livingstone) در انگلیس راه‌اندازی شده است. از اولین رونمایی در ماه مارس امسال، او بیش از ۴۰۰ ویزیت در دفتر خود داشته است.

این ستاره تنیس در بیانیه‌ای گفت: «این ۲ کسب‌وکار روش‌های نوآورانه‌ای را ارائه می‌دهند. گودباکس این قابلیت را دارد که تحولی در روش کمک به خیریه‌ها ایجاد کند. من خود مدتی در زمینه پزشکی دیجیتال و ایجاد روش‌های دیجیتالی برای حل مشکلات درمانی فعالیت کرده‌ام؛ به همین دلیل زوم‌داک من را هیجان‌زده می‌کند. این تیم به افرادی که در منزل نیاز به کمک فوری پزشک دارند کمک می‌کند.»

ماری در مصاحبه‌ای در ماه آگوست گفت که در استارت‌آپ‌های دیگری نیز سرمایه‌گذاری کرده است. از جمله استارت‌آپ رولوت (Revolut) که یک شرکت فین‌تک است و استارت‌آپ پرک‌باکس (Perkbox) که یک پلتفرم برای انجام بهتر کارها در محل کار است.

درباره این سرمایه‌گذاری جدید در سیدرز، ماری در بیانیه‌ای گفت: «من پیگیری‌های قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری در این دوره انجام داده‌ام تا نشان دهم از هرچیزی که سیدرز از سال ۲۰۱۵ به دست آورده است، حمایت می‌کنم. این تیم کارهای خوبی برای حمایت از استارت‌آپ‌های اروپایی انجام داده است.»

(همچنین بخوانید: حمایت مرد شماره یک دنیای تنیس از استارت‌آپ‌ها)

برچسب‌ها: سرمایه‌گذاریاندی ماریاستارت‌آپاستارتاپمسئولیت‌ اجتماعیSeedrsGoodBoxZoomDoc
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.