چرا برخی افراد نمی‌توانند کار گروهی انجام دهند؟
نگاهی بر نتایج مطالعات هوش اجتماعی ۸

چرا برخی افراد نمی‌توانند کار گروهی انجام دهند؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۱۱:۰۰ | ۳ دقیقه

بسیاری از افراد در جامعه به کار دیگران اعتمادی ندارند و فکر می‌کنند نتیجه کار آن‌ها از همه بهتر است. به همین دلیل تمایلی به انجام کار گروهی ندارند و از این که همه کارها را خودشان انجام دهند، لذت می‌برند.

نوپانا: کار گروهی مهارت بسیار مهمی است و به پیشرفت انسان کمک می‌کند. مشخص است که کارهای گروهی، نتیجه بهتری از کارهای انفرادی دارند و احتمال موفقیت در کارهای گروهی بیشتر است.

متاسفانه در جامعه ما، کار گروهی بسیار کم انجام می‌شود و بیشتر افراد تمایل دارند تا کارهایشان را خودشان انجام دهند.

در نوشتار زیر می‌خواهیم دلایل عدم تمایل افراد به انجام کار گروهی را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید:

تمایل به انجام همه کارها

در جامعه ما برخی افراد دوست دارند دارای چندین شغل و نقش در جامعه باشند. آن‌ها می‌خواهند با این کار هم درآمد بیشتری کسب کنند و هم جایگاه اجتماعی بالایی به دست آورند. متاسفانه در جامعه ما از سن کم به کودکان می‌گویند که باید کارهای زیادی در زمینه‌های مختلف بلد باشند و همه مهارت‌ها را کسب کنند.

اما باید سعی کنید این طرز فکر نادرست را از بین ببرید و به کودکان یاد دهید که بر اساس توانایی‌هایشان یک مسیر خاص را انتخاب کنند و سعی کنند در این مسیر بهترین باشند. در این صورت میزان انجام کارهای گروهی زیاد می‌شود، کیفیت کارها بهتر می‌شود و در نهایت جامعه رشد می‌کند.

لذت از کار انفرادی

به گزارش نوپانا، بسیاری از افراد در جامعه به کار دیگران اعتمادی ندارند و فکر می‌کنند نتیجه کار آن‌ها از همه بهتر است. به همین دلیل تمایلی به انجام کار گروهی ندارند و از این که همه کارها را خودشان انجام دهند لذت می‌برند.

برخی افراد هم دوست ندارند به نظرات دیگران گوش دهند و می‌خواهند هر کاری که به نظر خودشان درست است را انجام دهند. این افراد تنها در صورتی می‌توانند کار گروهی انجام دهند که خود راهبر گروه باشند و همه نظرات آن‌ها انجام شود.

ترس از دیگران

خیلی از افراد جامعه ما به دلایل مختلفی نمی‌توانند به دیگران اعتماد کنند و همیشه از اینکه در کاری با دیگران شریک شوند می‌ترسند. این افراد هوش هیجانی و اجتماعی پایینی دارند و در اکثر روابط خود با دیگران دچار مشکل می‌شوند.

(همچنین بخوانید: شناخت اصول کار گروهی، سنگ بنای رفتار سازمانی حرفه‌ای

برچسب‌ها: موفقیت هوش اجتماعیکار گروهیروحیه تیمیکار انفرادی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.