تماس‌های رضایت‌سنجی، مسئولیت‌پذیری کسب‌وکار شما را نشان می‌دهند
مدیریت ارتباط با مشتریان (قسمت چهارم) ۸

تماس‌های رضایت‌سنجی، مسئولیت‌پذیری کسب‌وکار شما را نشان می‌دهند

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۱۱:۰۰ | ۳ دقیقه

هر سازمانی برای دریافت بازخورد از مشتریانش نیاز به صرف هزینه و وقت دارد و مهم‌تر از آن‌، استراتژی خاصی را باید به کار گیرد.

نوپانا: شرکت‌های موفق دائما در تلاش برای تامین انتظارات مشتریان هدف خود هستند. به این منظور به مشتریان هدف خود گوش می‌دهند تا بدانند آنها چه محصولات و خدماتی را می‌خواهند و دوست دارند چگونه این خدمات را تحویل بگیرند.

به گزارش نوپانا، از مهم‌ترین ابزار‌ها برای دریافت بازخورد از مشتریان می‌توان به وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، ممیزی‌ها، تحقیقات بازار، گروه کانون، فرایند سفارش‌دهی، کارت‌های رضایت‌سنجی، پیمایش، فرایند خدمات مشتریان و تماس‌های رضایت‌سنجی اشاره کرد. در این نوشتار سعی در بررسی این ابزار‌ها داریم:

پیمایش

گاهی شرکت‌ها می‌توانند از فرم‌های نظرسنجی مفصلی در فرایند دریافت بازخورد خود استفاده کنند.

این فرم‌ها اطلاعات دقیقی در اختیار شما قرار می‌دهند؛ از طرفی داده‌های جمع‌آوری شده به قدری مورد اعتماد هستند که مدیران روی آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند. پیمایش خوب می‌تواند به شما کمک کند تا کار‌هایی که موجب رضایت و یا عدم رضایت مشتریان می‌شود را به درستی تعیین کنید.

فرایند خدمات مشتریان

در فرایند دریافت خدمات، مشتریان دوباره با شرکت شما در تعامل خواهند بود و کانال ارتباطی خوبی به وسیله این تعاملات ایجاد می‌شود. در این فرایند باید به شکایت‌ها گوش داد و آن‌ها را تحلیل کرد و در بهترین شرایط این شکایت‌ها را به دیگر پرسنل‌ هم انتقال داد. البته در فرایند انتقال شکایت به نیرو‌های خود باید استراتژی را پیش بگیرید که سازمان دچار تنش و استرس نشود.

تماس‌های رضایت‌سنجی

استفاده از استراتژی تماس‌های رضایت‌سنجی، ۲ مزیت دارد. در این روش در کنار ایجاد کانال ارتباطی جدید با مشتری که از شما خرید کرده است، حس مسئولیت‌پذیری خود به او را نیز نشان می‌دهید.

معمولا این تماس‌ها چند هفته بعد از خرید محصول با مشتریان برقرار می‌شوند. هدف از تماس صرفا دریافت بازخورد و القای حس مسئولیت‌پذیری در مشتری است. اگر در این تماس‌ها سعی کنید محصول جدیدی را به مشتریان بفروشید بازی را باخته‌اید!

قسمت پیشین:

قسمت سوم

(همچنین بخوانید: با کمترین هزینه، میزان فروش استارت‌آپ خود را افزایش دهید)

برچسب‌ها: بازخوردمدیریت ارتباط با مشتریمدیریت بازخوردکسب‌وکاررضایت‌سنجی مشتریانfeedback
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.