مشتری راضی، اصلی‌ترین منبع درآمد شماست
اهمیت جلب رضایت مشتری ۸

مشتری راضی، اصلی‌ترین منبع درآمد شماست

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۱۰/۰۸ - ۱۰:۰۰ | ۳ دقیقه

برای موفقیت و کسب‌ درآمد بیشتر، باید جلب رضایت مشتری را در صدر اهداف خود قرار دهید. داشتن مشتریان راضی به توسعه و موفقیت کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

نوپانا: رضایت مشتری، موضوع مهمی در هر کسب‌وکار است و مدیران و صاحبان کسب‌وکار باید حتی بیشتر از میزان درآمد خود، به این موضوع توجه کنند؛ چرا که یک مشتری راضی اصلی‌ترین منبع درآمد آن‌ها است. داشتن مشتری‌هایی که از خرید محصولات یا خدمات شما راضی و خشنود بوده‌اند، یک عامل بزرگ برای موفقیت در کسب‌وکارتان است.

در این مطلب قصد داریم چند راهکار مختلف که برای جلب رضایت مشتری باید انجام دهید را بررسی کنیم:

مهم‌ترین هدف، رضایت مشتری است

قطعا برای موفقیت و کسب‌ درآمد بیشتر باید جلب رضایت مشتری را در صدر اهداف خود قرار دهید؛ پس یک بار دیگر خط مشی سازمان خود را کنترل کنید و از این موضوع اطمینان پیدا کنید. داشتن مشتریان راضی به توسعه و موفقیت کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

اشتباهات و نواقص خود را قبول کنید

به گزارش نوپانا، همه کسب‌‌وکارها حتی بزرگ‌ترین و مشهورترین آنها، می‌توانند اشتباه کنند و نواقصی داشته باشند. این اشتباهات و نواقص را انکار نکنید و آن‌ها را بپذیرید و برای جبران آن‌ها تلاش کنید. پذیرفتن خطاهایتان نشان می‌دهد که شما کنترل امور را در دست دارید و برای رفع این مشکلات تلاش می‌کنید. این کار به مشتری اطمینان خاطر می‌دهد که در آینده این مشکلات رفع خواهد شد.

خدمات پس از فروش را قوی کنید

فروش، پایان ارتباط شما با مشتری نیست بلکه برعکس، آغاز ارتباط شماست. باید سعی کنید خدمات پس از فروش قوی‌ای داشته باشید و به مشتریان خود اطمینان دهید که در هر لحظه با آن‌ها همراه هستید و به آن‌ها کمک می‌کنید. برای مثال مشکلات و نواقص فنی محصول بعد از خرید را رفع کنید. خدمات پس از فروش بخش عمده رضایت مشتری را شکل می‌دهد و قطعا مشتری‌ای که از شما راضی نباشد هیچ تبلیغی برای کار شما نخواهد کرد.

تخفیف‌ بدهید

به مشتریان همیشگی خود تخفیف بدهید. برای مثال در روز تولد یا سالگرد اولین خرید مشتری از فروشگاه خود می‌توانید به آن‌ها تخفیف دهید. می‌توانید با شرکت دیگری همکاری کنید و به صورت ۲ طرفه به مشتری‌های یکدیگر هدیه و تخفیف دهید. این کارها می تواند مشتری را به شما وفادار کند تا دوباره از شما خرید کند؛ علاوه بر این ممکن است در رضایت مشتری هم تاثیرگذار باشد.

(همچنین بخوانید: شاخص رضایت مشتری چیست و چگونه کسب‌وکار شما را بهبود می‌دهد؟)

برچسب‌ها: رضایت مشتریمشتری‌مداریخدمات پس از فروشکسب‌و‌کار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.