پروژه فضایی گوگل به «پلنت» رسید
رقابت استارت‌آپ‌ها در فضا؛ ۸

پروژه فضایی گوگل به «پلنت» رسید

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۲۱ - ۱۰:۳۱ | ۲ دقیقه

استارت‌آپ «پلنت»، قصد دارد پروژه فضایی «ترابلا» را از گوگل بخرد.

نوپانا: استارت‌آپ فضایی «پلنت» قصد دارد پروژه گوگل در حوزه فضا را که «ترابلا» نام دارد، با تمام تجهیزات تحقیقاتی‌اش به چنگ آورد. پلنت با این قرارداد و با استفاده از تصاویر با کیفیت ترابلا، قادر خواهد بود نفوذ خود در فضا را گسترش داده و به مشتریان خود تصاویر بهتر و کامل‌تری ارائه دهد.

پیوند این دو استارت‌آپ بزرگ، ظرفیت‌های تازه‌ای به‌جود می‌آورد که علاقمندان به فضا را شگفت زده خواهد کرد. ترا بلا که پیش‌تر «اسکای‌باکس» نام داشت، واحد تصویربرداری ماهواره‌ای بود که از سال 2009 تاسیس شده بود و تا سال 2012 به ارزش 91 میلیون دلار رسید. این پروژه در سال 2014 با قیمت 500 میلیون دلار به گوگل فروخته شد.

حال که استارت‌آپ پلنت، پروژه فضایی گوگل را، به چنگ آورده است، مسئولان این استارت‌آپ امیدوارند ارزش آن را بالاتر ببرند. همچنین مدیر پلنت اعلام کرده است بسیاری کارمندان ترابلا به پلنت خواهند پیوست.

این قرارداد قدم بزرگی برای پلنت محسوب می‌شود، استارت‌آپی که رشد سریعی را تجربه کرده و از یک شرکت کوچک به یکی از بزرگان این حوزه تبدیل شده است. ارزش این شرکت، 180 میلیون دلار تخمین زده شده است.

هدف گوگل از فروش فعالیت‌های عکس‌برداری و نقشه‌برداری خود، کاهش هزینه‌های بالای فعالیت‌های فضایی و ارسال ماهواره به فضا بوده است. البته این قرارداد تأثیری در روند برنامه‌های گوگل‌مپس نخواهد داشت و دو شرکت همچنان همکاری خود را در این زمینه ادامه خواهند کرد.

(همچنین در این زمینه بخوانید: ظرفیت‌های قابل توجه ایران در استارت‌آپ‌های فضایی)

برچسب‌ها: جهاندانشاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا