پنج راهکار برای مدیریت بهتر
مهارت‌های شغلی‌‌تان را اتقاء دهید؛ ۸

پنج راهکار برای مدیریت بهتر

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۱۱:۴۷ | ۴ دقیقه

تمرین اصول بنیادی مدیریت صحیح، فضای هر کسب‌وکاری را بهبود می‌بخشد.

نوپانا: بسیاری از مردم ذاتاً مدیر هستند و بسیاری دیگر با تمرین و پذیرش مسئولیت، خود را بهتر و بهتر کرده‌اند. حتی اگر از دسته اول باشید باز هم موارد زیادی وجود دارد که لازم است بیاموزید. تمرین پنج نکته‌ای که در ادامه می‌آید تأثیر زیادی در تقویت مدیریت شما خواهد داشت:

1- قول‌ها و وعده‌ها را جدی بگیرید

هرگز در مورد چیزی که کاملا مطمئن نیستید قولی ندهید. هیچ چیز به اندازه بدقولی و وعده‌های عملی نشده، اعتبار شما را زیر سوال نمی‌برد.

عمل کردن به قول‌ها، یکپارچگی شخصیت شما را حفظ می‌کند. این کار را با دوستان و همکاران خود تمرین کنید.

2- برای نفوذ در ذهن‌ها لباس بپوشید

سعی کنید برای نفوذ در ذهن‌ها لباس بپوشید، نه صرفاً برای زیبایی. دقت کنید لباس‌ شما باید با حرفه و جایگاهی که دارید متناسب باشد. به این فکر کنید که مدیر آرمانی شما چگونه لباس می‌پوشد.

فقط درمورد نحوه لباس پوشیدنِ خود، حساس نباشید، بلکه کارمندان خود را نیز با این رویکرد آشنا کنید.

3- تیم خود را به درستی آموزش دهید

از اعضای تیم بخواهید با مشتریان برخود مؤدبانه‌ای داشته باشند. افراد ریاکار و ناسازگار را کنار بگذارید. به جای صمیمیت بی‌جا و اضافی، ذات مدیرانه خود را به همه نشان دهید. این مسئله با جدی و بی‌منطق بودن کاملا تفاوت دارد. مدل رفتاری شما با کارمندان، چیزی است که آن‌ها نیز از شما یاد گرفته و در رفتارشان با رده‌های پایین‌تر، در پیش می‌گیرند، پس مراقب نوع رفتار خود با اعضای تیم باشید.

4- رشد شخصی خود را نشان دهید

دو راه برای موفقیت یک کسب‌وکار وجود دارد: رشد مدیر و رشد تیم. در صورت رشد همزمان این دو، تیم را برای سطوح بالاتر، باانگیزه و آماده کنید. کارمندان با دیدن بهبود مدل رفتاری و پیشرفت کاری شما، تلاش خود را بیشتر خواهند کرد. شما به نوعی الگوی آن‌ها هستید.

5- منتظر نمانید، گفتوگو کنید

بعضی از مدیران منتظر می‌مانند تا کارمندان در مورد رفتارشان از آن‌ها انتقاد کنند تا نکات جدیدی یاد بگیرند. از بازخوردها استقبال کنید و درعین حال هنر شنیدن و گفت‌وگو را در خود پرورش دهید. لحن پرسیدن نیز بسیار مهم است. به جای اینکه از اعضای تیم، سؤال مستقیم بپرسید، از آنها بخواهید نظر خود را درباره موضوع مورد نظر، به‌طور کامل بگویند.

 (همچنین در این زمینه بخوانید: از شکست‌های خود استقبال کنید)

برچسب‌ها: روان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا