با ایجاد انگیزه در مشتریان، میزان فروش خود را چند برابر کنید
اصول بازاریابی انگیزشی ۸

با ایجاد انگیزه در مشتریان، میزان فروش خود را چند برابر کنید

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۹/۱۶ - ۱۳:۰۰ | ۳ دقیقه

بازاریابی انگیزشی، فعالیت‌های کسب‌وکار را به یک فعالیت معنوی که در افراد انگیزه‌ای برای استفاده از خدمات و محصولات شرکت مورد نظر ایجاد می‌کند، پیوند می‌زند.

نوپانا: بازاریابی انگیزشی، فعالیت‌های کسب‌وکار را به یک فعالیت معنوی که در افراد انگیزه‌ای برای استفاده از خدمات و محصولات شرکت مورد نظر ایجاد می‌کند، پیوند می‌زند. برای مثال یک شرکت متعهد می‌شود که بخشی از درآمد حاصل از فروش محصولات خود را صرف حمایت از افراد بی‌سرپرست کند.

به گزارش نوپانا، مفهوم بازاریابی انگیزشی برای اولین بار در آمریکا در دهه ۱۹۸۰ به وجود آمد که یک شرکت بخشی از سود فروش محصولات خود را به ترمیم مجسمه آزادی اختصاص داد. این روش نیازمند تبلیغات و روابط عمومی نیز هست و بخشی از بازاریابی محسوب می‌شود. این نوع بازاریابی به صورت غیرمستقیم میزان فروش را افزایش می‌دهد.

در بازاریابی انگیزشی ۲ هدف داریم: افزایش میزان فروش و افزایش فعالیت‌های اجتماعی افراد جامعه. باید بتوانیم میان این ۲ هدف تعادل ایجاد کنیم تا به نتیجه‌ دلخواه برسیم.

کارشناسان کسب‌وکار باید بفهمند که مشتریان به کدام یک از فعالیت‌های اجتماعی ومعنوی علاقه بیشتری دارند و چه کاری به آن‌ها انگیزه بیشتری می‌دهد. همچنین این فعالیت باید متناسب با شرکت و محصولات آن باشد.

اگر این تعهد و اختصاص دادن بخشی از درآمد به فعالیت‌های انگیزشی، به مدت طولانی باشد، نتیجه‌ و اثر بهتری خواهد داشت. برای مثال یک شرکت لوازم آرایشی با تاسیس یک خیریه با نام شرکت، بخشی از درآمد خود را صرف تحقیق و پژوهش درباره سرطان سینه می‌کند. این شرکت از نماد مبارزه با سرطان در تمام تبلیغات و حتی در بسته‌بندی محصولات خود استفاده می‌کند. از طریق تبلیغات موثر و راه‌های مطمئن باید تمام مخاطبان را از این تعهد آگاه کرد.

با وجود تناسب بین علایق مشتریان، فعالیتی که انگیزه ایجاد خواهد کرد و فعالیت‌ها و محصولات شرکت، علاوه بر افزایش میزان فروش، اعتبار شرکت نیز افزایش می‌یابد و مشتریان از خرید خود راضی‌تر خواهند بود. علاوه بر این شرکت محبوب‌تر می‌شود و یک رابطه احساسی با مشتریان ایجاد می‌کند.

اگر هر کدام از نکات گفته‌شده به خوبی رعایت نشود، تمام کارها بیهوده خواهد بود و میزان فروش از این طریق افزایش نخواهد یافت.

(همچنین بخوانید: بازی‌هایی که مشتریان را جذب کسب‌وکار شما می‌کنند)

برچسب‌ها: بازاریابیفروشایجاد انگیزهبازاریابی انگیزشیجذب مشتری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.