با فواید شگفت‌انگیز ورزش آشنا شوید
ورزش و سلامت مغز ۸

با فواید شگفت‌انگیز ورزش آشنا شوید

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۱۱:۰۰ | ۳ دقیقه

ورزش کردن، از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند و عملکرد مغز را بهبود می‌دهد.

نوپانا: همه ما می‌دانیم که ورزش برای سلامت جسم ما بسیار مفید است. علاوه بر این، ورزش کردن باعث رسیدن اکسیژن بیشتر به مغز می‌شود. هنگام ورزش اتفاقات شیمیایی در مغز رخ می‌دهد که تاثیر زیادی بر عملکرد مغز دارد. به ویژه ورزش برای کاهش میزان اضطراب و استرس بسیار مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که ورزش می‌کنند کمتر از دیگران به مشکلات روحی و ذهنی دچار می‌شوند.

برای افرادی که به صورت منظم ورزش نمی‌کنند، شروع ورزش بسیار سخت است و به یک انگیزه قوی نیاز دارند. اما بعد از اینکه یک مدت ورزش کنند به آرامش ذهنی خواهند رسید و سلامت جسمی بیشتری خواهند داشت. همچنین ورزش کردن در بهبود بیماری‌هایی مانند آلزایمر، پارکینسون و... نیز تاثیرگذار است.

در ادامه قصد داریم برخی از مزایای ورزش کردن به صورت منظم را بررسی کنیم. با ما همراه باشید:

تمرکز

به گزارش نوپانا، ورزش کردن باعث ایجاد آرامش و تمرکز در ما می‌شود. همچنین بر الگوهای رفتاری افراد موثر است و کنترل احساسات را در دست دارد.

اعتماد به نفس

فردی که به صورت منظم ورزش می‌کند احساس بهتری به خود دارد و این موضوع اعتماد به نفس او را افزایش می‌دهد.

آرامش

ورزش کردن به میزان متوسط مانند قرص آرام‌بخش عمل می‌کند. ورزش کردن چند ساعت قبل از خواب با افزایش دمای بدن باعث می‌شود تا با گذشت زمان و برگشتن دمای بدن به حالت عادی، احساس خواب‌آلودگی داشته باشید.

تصمیم‌گیری و حل مشکلات

هنگام ورزش کردن مغز مجبور است سریع تصمیم بگیرد و به اتفاقات اطراف و حرکات، واکنش نشان دهد. این موضوع باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود. همچنین قدرت و سرعت تصمیم‌گیری ما را افزایش می‌دهد و به ما کمک می‌کند تا در مشکلات، راه‌حل‌های بهتری پیدا کنیم. همچنین با بهبود نقاط شناختی مغز کارایی ما را نیز افزایش می‌دهد.

جلوگیری از افسردگی

ورزش با کاهش اضطراب و استرس از ایجاد افسردگی جلوگیری می‌کند. استرس زیاد ماده‌ای مخرب در مغز ترشح می‌کند که این ماده با پروتئین خاص به وجود آمده از طریق ورزش از بین می‌رود.

رشد مغز

پژوهش‌های زیادی نشان می‌دهند که انجام ورزش به صورت مرتب باعث رشد بافت‌ها و افزایش سلول‌های مغز می‌شود.

(همچنین بخوانید: ساعت‌های هوشمند اپل، به قابلیت‌های ورزشی جدید مجهز می‌شوند)

برچسب‌ها: ورزشموفقیت سبک زندگیتمرکزآرامشاعتماد‌به‌نفس
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.