استارت‌آپی که شیوه خرید خانه را متحول کرد
بهترین استارت‌آپ برای خانه‌اولی‌ها ۸

استارت‌آپی که شیوه خرید خانه را متحول کرد

توسط راضیه مومنی | ۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۰۹:۰۰ | ۵ دقیقه

استارت‌آپ «ترنزکتلی» با حوزه فعالیت املاک و مستغلات، در حال تلاش برای ایجاد تحولی بزرگ و مشتری‌پسند در خرید خانه است.

نوپانا: در سن بیست تا سی سالگی، ایده خرید یک خانه مناسب برای بسیاری از افراد وحشتناک است! خرید خانه همواره با یک فشار و ضربه مالی همراه است و این امر را بسیاری از افرادی که برای اولین بار اقدام به خرید خانه می‌کنند، به‌خوبی حس کرده و با آن آشنا هستیم.

به گزارش نوپانا، افراد جوان‌تر در حالی برای خرید خانه وارد بازار می‌شوند که احتمالا شاهد تجربیات ناخوشایند والدین خود در این فرایند طی سال‌های گذشته بوده‌اند. به نظر می‌رسد، برای این دسته از افراد و یا حتی خانه‌اولی‌ها، فرایند خرید خانه که با انباری از کارهای اداری قدیمی و عدم شفافیت همراه بوده است، بیش از پیش، آن‌ها را نگران کند.

در حال حاضر استارت‌آپی با عنوان Transactly سعی در تغییر این روند دارد.

Transactly ، یک پلتفرم دیجیتال جدید است که تمام تعاملات و ارتباطاتی که در طول خرید یک خانه اتفاق می‌افتد را در دسترس قرار می‌دهد. سنت چارلز St. Charles، راهبری تیم این استارت‌آپ که در میسوری پایه‌گذاری شده است را بر عهده دارد و دارای ارتباطات قوی در حوزه املاک و مستغلات است.

از سوی دیگر، بریان بولس Bryan Bowles، موسس و مدیرعامل شرکت Worth Clark Realty است که یک کارگزار واقعی املاک و مستغلات محسوب می‌شود و ۲ بار در مجله Inc ۵۰۰۰، برجسته شده است.

Inc. ۵۰۰۰، عنوان مجله هفتگی آمریکایی است که اخبار مربوط به کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها را پوشش می‌دهد. این مجله همچنین سالانه لیست ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ شرکت کوچک و استارت‌آپ‌هایی که در ایالت متحده به‌سرعت رشد می‌کنند را منتشر می‌کند. در سال ۲۰۱۶ شرکت Bowles، به‌عنوان ۸۹امین شرکت در این لیست قرار گرفت که دارای سریع‌ترین رشد در ایالت میسوری بوده و یکی از سریع‌ترین کارگزاران املاک و مستغلات در حال رشد در کشور محسوب می‌شود؛ اما تنها رشد کردن هدف نهایی Bowles و تیم کاری او نبود.

Bowles می گوید: «خرید یک خانه مهم‌ترین و معقول‌ترین معامله مالی است که تا به حال انجام داده‌اید.»

او همچنین می‌گوید: «بیش از ۹ مورد از ۱۰ معامله املاک و مستغلات، به‌صورت آنلاین کار خود را شروع می‌کنند اما پس از آن این فرایند با ناراحتی همراه می‌شود. این روند بسیار استرس‌زا بوده و یک کسب و کار مشتری‌محور محسوب نمی‌شود و  در عصر تکنولوژی غیر قابل توجیه است؛ چرا که خرید خانه باید یکی از هیجان‌انگیزترین خریدهایی باشد که شما انجام می‌دهید در حالی‌که به‌دلیل عدم شفافیت معاملات اغلب این‌طور نخواهد بود.»

Bowles، یکی از دلایل تاسیس استارت‌آپ Transactly را تغییر در شیوه خرید خانه عنوان کرده است. او می‌گوید: «ما به این استارت‌آپ اعتقاد داریم تا آنجا که می‌خواهیم نه تنها کسانی که در Worth Clark Realty کار می‌کنند بلکه هر کسی غیر از آن‌ها نیز بتواند از آن استفاده کند.»

به عبارت دیگر، وجود نقص در روند خرید املاک و مستغلات، Bowles و تیم او را برای تلاش جهت رسیدن به این واقعیت، و ارائه ابزاری که به‌صورت قابل توجهی در افزایش میزان شفافیت معاملات نقش داشته باشد، مصمم‌تر کرده است.

با توجه به اهمیت بازار مسکن و موج جدید خریداران خانه‌اولی، استارت‌آپ Transactly، نوآوری است که باعث می‌شود یافتن بازار مناسب برای خرید خانه راحت‌تر باشد و موظف است تا تاثیر بزرگی در یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور داشته باشد.

(همچنین بخوانید: ۱۷ استارت‌آپ موفق که تقریبا از صفر شروع کرده‌اند) 

منبع

برچسب‌ها: استارت‌آپخرید خانهاملاک و مستغلاتخدمات آنلاینTransactly
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره راضیه مومنی

راضیه مومنی

راضیه مومنی دانش‌آموخته مهندسی کامپیوتر است. او از سال ۱۳۹۰ فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه‌های مختلف از جمله علم و فناوری، فضای مجازی، بهداشت و درمان و سواد رسانه‌ای آغاز کرده است. او همچنين سابقه سردبیری و دبیری سرویس در چندين رسانه را دارد.