استارت‌آپ چينی تاكسي‌ها را در دوبي به پرواز در می‌آورد
تا سال ۲۰۱۸؛ ۸

استارت‌آپ چينی تاكسي‌ها را در دوبي به پرواز در می‌آورد

توسط محمد طالبیان | ۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۱۷:۰۰ | ۲ دقیقه

استارت‌آپ چینی ای‌هنگ با تولید پهپاد‌های سرنشین‌دار قصد دارد تا سال ۲۰۱۸ میلادی پروژه تاکسی‌های هوایی دوبی را راه‌اندازی کند.

نوپانا: استارت‌آپی چینی با تولید پهپاد‌های سرنشین‌دار قصد دارد تا سال ۲۰۱۸ میلادی، تاکسی هوایی دوبی را راه‌اندازی کند. در حال حاضر، پهپاد‌های E-184 کمپانی «ای‌هنگ» مجهز به یک کابین کوچک هستند و می‌توانند یک سرنشین را منتقل کنند؛ اما این شرکت چینی اعلام کرده است که مشغول ساخت نسخه‌ای از این پهپاد است که توانایی حمل دو نفر را داشته باشد. «هو هواژی»، مدیرعامل کمپانی ای‌هنگ، توضیح داده است که اگر مسئولان مجوزهای لازم را صادر کنند، پروژه پهپاد تاکسی تا سال ۲۰۱۸ در دوبی عملیاتی می‌شود.

پهپاد‌های ای‌هنگ از چهار باتری برای پرواز استفاده می‌کنند و کنترل آن به صورت کاملا خودکار انجام می‌شود. سرنشین‌ها این امکان را در اختیار دارند که تنها از میان مسیرهای تعریف شده یکی را انتخاب کنند. هواژی به این نکته نیز اشاره کرده است که پهپاد‌های (E-184) می‌توانند به مدت ۲۵ دقیقه با سرعت ‍۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند. در حال حاضر مراحل آزمایش این پهپادها در یک پارک تفریحی در گوانژو دنبال می‌شود. شهری که سال‌هاست با هزینه پایین نیروی کار و تولید در کنار استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها شناخته می‌شود.

هواژی در گفت‌وگو با بلومبرگ اعلام کرده است که «تولید پهپادهای ما از ابتدای سال آینده شروع می‌شود و امیدواریم که تا سال ۲۰۱۸ به صورت عمده وارد خط تولید شوند و فعالیت خود را شروع کنند.» اما شرکت ای‌هنگ تنها به دوبی بسنده نکرده است و برنامه دارد که طی سال‌های آینده، پروژه تاکسی‌های پرنده را در کشورهای اروپایی، عربستان و سنگاپور راه‌اندازی کند.

منبع ۱

منبع ۲

برچسب‌ها: امارات‌ متحده عربیدوبیپهپاداستارت‌آپتکنولوژیتاکسی هوایی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد طالبیان

محمد طالبیان

محمد طالبیان، دانش‌آموخته رشته مهندسی سخت‌افزار، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ به‌صورت جدی در نشریات و رسانه‌های آنلاین حوزه فناوری و بازی‌های ویدئویی شروع کرد. او در حال حاضر، دبیر چند سرویس روزنامه و مجله سراسری و سردبیر وبسایتی مرتبط با بازی‌های ویدئویی است.