مدیری سخت‌گیر در استفاده از زمان خود باشید
حتی یک دقیقه را تلف نکنید؛ ۸

مدیری سخت‌گیر در استفاده از زمان خود باشید

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۰۹:۰۰ | ۴ دقیقه

برای پیروزی در میدان رقابت، باید از زمانتان درست استفاده کنید تا بازده خوبی در انجام کارها داشته باشید.

نوپانا: مدیریت زمان یک مهارت بسیار مهم در زندگی است. حتما بارها پیش آمده است که با وجود داشتن کار زیاد، زمان خود را برای بازی‌های کامپیوتری یا گشت‌وگذار در فضای مجازی صرف کرده باشید.

اگر می‌خواهید در کارهایتان موفق شوید باید بدانید چگونه از زمان خود به شکل درست و بهینه استفاده کنید. هنگام انجام کار عوامل زیادی می‌توانند حواستان را پرت کنند. در نوشتار زیر می‌خواهیم راهکارهایی را بررسی کنیم تا بتوانید از زمانتان به درستی استفاده کنید و بازده خوبی در انجام کارها داشته باشید.

برنامه‌ریزی

به گزارش نوپانا، برنامه‌ریزی تاثیر زیادی در استفاده درست و بهینه از زمان دارد. با برنامه‌ریزی می‌توانید تمام کارهایتان را در زمان‌های تعیین‌شده انجام دهید. پس حتما قبل از انجام کارهایتان یک جدول برنامه‌ریزی درست کنید، کارهایتان را اولویت‌بندی کنید و اگر می‌توانید برای آن‌ها زمان مشخصی را تعیین کنید. با داشتن برنامه حتی کوچک‌ترین کار را هم فراموش نمی‌کنید. البته برای اینکه کارهایتان را در زمانی که تعیین کرده‌اید تمام کنید نباید عجله کنید. عجله کردن استرستان را افزایش می‌دهد.

انجام همزمان چند کار مختلف

انجام همزمان چند کار، کیفیت کارها را کاهش می‌دهد و باعث اتلاف وقت می‌شود. هنگامی که چند کار را با هم انجام می‌دهید تمرکز کافی برای هر کدام از کارها ندارید و همین موضوع باعث کاهش سرعت شما در انجام کارها و حتی کاهش کیفیت کار می شود. حتی ممکن است خطاهایتان افزایش یابد و مجبور به دوباره‌کاری شوید.

دوری کردن از اینترنت

زمانی که می‌دانید تعداد زیادی کار مهم برای انجام دادن دارید و نمی‌خواهید حواستان پرت شود، بهتر است دسترسی خود به اینترنت را قطع کنید. اگر به اینترنت وصل باشید وسوسه می‌شوید تا به شبکه‌های اجتماعی سر بزنید یا در وب‌سایت‌های مختلف بگردید. هنگامی که در اینترنت می‌گردید زمان به سرعت می‌گذرد و از کارهایتان عقب می‌افتید، تمرکزتان را به کلی از دست می‌دهید و برای به دست‌آوردن دوباره تمرکزتان باید زمان زیادی را صرف کنید.

دوری کردن از تلفن همراه

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان گوشی‌های هوشمند عامل بزرگی برای حواس پرتی شما هستند. تا جایی که می‌توانید گوشی را از خودتان دور کنید یا اعلان‌های این برنامه‌ها را قطع کنید.

استراحت کردن

هنگام انجام کارهایتان به خودتان استراحت بدهید تا مغزتان هم استراحت کند. با کار کردن بی‌وقفه انرژی جسمی و ذهنی شما به‌سرعت تمام می‌شود. اگر با ذهن خسته کارهایتان را انجام دهید کیفیت کارتان کاهش می‌یابد و خطاها و اشتباهاتتان بیشتر می‌شود.

(همچنین بخوانید: مدیریت زمان را در مشت خود بگیرید)

برچسب‌ها: مدیریت زمانموفقیت برنامه‌ریزیاولویت‌بندیسبک زندگی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.