ساعت‌های هوشمند اپل، به قابلیت‌های ورزشی جدید مجهز می‌شوند
با هدف مراقبت بیشتر از سلامتی کاربران؛ ۸

ساعت‌های هوشمند اپل، به قابلیت‌های ورزشی جدید مجهز می‌شوند

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۱۶:۰۰ | ۲ دقیقه

براساس اعلام اپل، به زودی ساعت‌های هوشمند این شرکت برای کمک به حفظ سلامتی کاربران، به قابلیت‌های ورزشی جدیدی مجهز خواهند شد.

نوپانا: شرکت اپل، قابلیت‌های جدیدی به ساعت‌های هوشمند خود افزوده است. مجموعه این قابلیت‌ها که جیم‌کیت اپل (Apple’s GymKit) نام دارد، برای اولین بار در کشور استرالیا آزمایش شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا ساعت‌های خود را به تجهیزات هوشمند ورزشی متصل کنند.

شرکت اپل با بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در جهان همکاری کرده است و سعی دارد تا داده‌های بیومتریکی که از ورزشکاران دریافت می‌شود را با تردمیل‌ها، دوچرخه‌ها و دیگر وسایل ورزشی هوشمند به اشتراک بگذارد.

شرکت‌های لایف فیتنس (Life Fitness) و تکنوجیم (Technogym) که از همکاران بزرگ شرکت اپل به شمار می‌روند، در پاسخ به این سوال که چه زمانی این قابلیت در کشور آمریکا در دسترس خواهد بود، گفتند: «در اواخر سال جاری میلادی این قابلیت اجرایی خواهد شد.»

جیم‌کیت داده‌های ثبت شده را از طریق فناوری ان‌اف‌سی (NFC)، همانند تکنولوژی استفاده شده در اپل پی (Apple Pay) که سرویس پرداخت بدون تماس است، به اشتراک می‌گذارد.

هنگامی که کاربران اپل واچ خود را به دستگاه ورزشی هوشمند متصل می‌کنند، این امکان بین دستگاه و ساعت وجود دارد تا در فاصله‌های نزدیک، اطلاعات مربوطه را مبادله کنند. اطلاعاتی که در این فرایند منتقل می‌شود شامل قد، وزن، ضربان قلب و میزان کالری مصرف شده توسط ورزشکار است.

زمانی که ورزشکار تمرین خود را متوقف کرده و دستگاه را خاموش می‌کند، ساعت نیز به صورت خودکار ثبت پارامترها را متوقف می‌کند. در پایان تمرین نیز این داده‌ها در اپلیکیشن ورزشی کاربر در آیفون او ذخیره می‌شوند و تمامی اطلاعات شخصی فرد از روی دستگاه ورزشی پاک می‌شود.

(همچنین بخوانید: پوشیدنی‌های هوشمند، در خدمت سالمندان)

منبع

برچسب‌ها: AppleWatchاپل‌واچتناسب اندامتکنولوژیاپلنوآوریورزشسلامتیداده‌های ورزشیجیم‌کیتApple’s GymKit
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.