75 راز استارت‌آپی
قسمت دوازدهم ۸

۷۵ راز استارت‌آپی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۱۰:۵۹ | ۴ دقیقه

در کار استارت‌آپی نکات بسیار مهمی وجود دارد که شاید از دید خیلی‌ها دور بماند.

نوپانا: در قسمت قبلی (قسمت یازدهم)، به نکاتی درباره انواع فعالیت در یک استارت‌آپ اشاره شد، در ادامه به مواردی در زمینه تبلیغات و مشتری‌مداری پرداخته می‌شود:

56- پیام خود را بیان کنید

صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، ممکن است تصور کنند این فقط ظاهر کالا است که به کسب و کار آن‌ها سود می‌رساند. ظاهر، نماد بیرونی یک کالا است و سود یعنی آن‌چه به دست مشتری می‌رسد. پس به جای اینکه یک کتاب بفروشید، باید علم بفروشید. مشتریان باید بدانند درون آن کالا، چه چیزی برای آن‌ها وجود دارد. زمانی که همه به‌دنبال فروش هستند، شما به دنبال جلب توجه ماندگار باشید. روی یک نکته مهم محصول یا سرویس خود تمرکز کنید؛ کاری کنید که مشتریان به خوب بودن شما اعتراف کنند و بخواهند کنار شما بمانند.

57- پیام خود را قبل از رسانه انتخاب کنید

برخی صاحبان کسب‌وکارهای مدرن، به‌صورت افراطی در رسانه‌هایی مثل روزنامه، رادیو، تلویزیون و غیره تبلیغ می‌کنند تا محصول خود را به فروش برسانند. اگرچه تبلیغات عنصر مهمی در رونق کسب‌وکارها است، اما به یاد داشته باشید که پیام مهم‌ترین عنصر در هرگونه فعالیت بازاریابی است. محل تبلیغ مهم است، اما این محتوای پیام است که تفاوت‌ها را نشان می‌دهد.

58- آزمون‌گیری را جدی بگیرید

پیام‌های خود را بسنجید و آن‌هایی را که برای کار شما مناسب نیستند، کنار بگذارید. به جای ترس و پیش‌داوری درباره نتایج، کارآفرینان باید یاد بگیرند که آزمون‌گیری کرده و نتایج را بررسی کنند و براساس آن‌، پیشنهادهای بهتری برای آینده بدهند.

59- برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشید

زمانی‌ که برنامه تبلیغ و بازاریابی خود را نوشتید، آماده باشید که در بلندمدت به آن پایبند باشید. کسب‌وکارهای کوچک اغلب بازاریابی و تبلیغات را در برهه‌های کوتاه و نامنظم انجام می‌دهند. یعنی بازاریابی می‌کنند و سرشان که شلوغ شد، آن را قطع می‌کنند. در حالی که باید برنامه تبلیغ و بازاریابی موثر و مستمری را در پیش بگیرید تا همیشه در ذهن مشتریان بمانید و فرصت رشد بیشتری پبدا کنید.

60- خود را بیشتر بشناسید

اولین چیزی که باید بدانید این است که چرا محصول شما را می‌خرند. اطمینان به محصول یا سرویس خود، اطلاع از مزایای آن و  چگونگی ارائه سرویس، مواردی مهمی هستند که اعتماد به ‌نفس لازم را برای فروش به شما می‌دهد. این اعتماد به ‌نفس، در صدا و برخورد شما متجلی می‌شود و شما را به فروشنده‌ای موثرتر تبدیل می‌کند.

 ادامه این مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

همچنین می‌توانید قسمت پیشین را مطالعه کنید:

75 راز استارت‌آپی: قسمت اول

75 راز استارت‌آپی: قسمت دوم

75 راز استارت‌آپی: قسمت سوم

75 راز استارت‌آپی: قسمت چهارم

75 راز استارت‌آپی: قسمت پنجم

75 راز استارت‌آپی: قسمت ششم

75 راز استارت‌آپی: قسمت هفتم

75 راز استارت‌آپی: قسمت هشتم

75 راز استارت‌آپی: قسمت نهم

75 راز استارت‌آپی: قسمت دهم

75 راز استارت‌آپی: قسمت یازدهم

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپبازاریابی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا