نسل بعدی فناوری؛ برای اولین بار در المپیک زمستانی
آزمونی بزرگ برای نسل جدید ارتباطات؛ ۸

نسل بعدی فناوری؛ برای اولین بار در المپیک زمستانی

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۱۶:۰۰ | ۳ دقیقه

اینترنت نسل پنج برای اولین در مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نوپانا: در حالی که امروزه داده‌های تلفن‌همراه عمدتا بر بستر نسل چهار ال‌تی‌ای (4G LTE) است، شرکت مخابرات کره‌جنوبی با همکاری شرکت اینتل در حال آزمایش نسل بعدی ارتباطات از راه دور است و تصمیم دارد در صورت موفقیت، از نسل پنج (5G) اینترنت برای مسابقات المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ که در ماه فوریه آغاز می‌شود، استفاده کند.

شرکت کی‌تی (KT) اعلام کرد: «ماه گذشته نسل پنج اینترنت در دسترس نمایشگرهای الکترونیک سامسونگ که در استادیوم اصلی بازی‌ها و سایر مکان‌های ورزشی مربوط به مسابقات وجود دارد، قرار گرفته است.»

به گزارش نوپانا، براساس اعلام مدیران شرکت اینتل، آنها نیز با همکاری شرکت کی‌تی تلاش می‌کنند تا نمایشگاه‌های فناوری را به نسل پنج اینترنت مجهز کنند.

شرکت کی‌تی برای آزمایشات اولیه، تصاویر را به صورت فایل‌های حجیم شده برای ترمینال‌های نصب شده در استادیوم ارسال و دریافت کرد. کره بیزوایر (Korea Bizwire) گزارش می‌دهد: «نخستین آزمایش انتقال اطلاعات به این ترمینال‌ها با موفقیت صورت گرفته است.»

بیزوایر به نقل از سئونگ‌موک، مدیر شرکت کی‌تی، می‌گوید: «خدمات نسل پنج اینترنت قرار است برای اولین بار در جهان در مسابقات المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ با هدف سرمایه‌گذاری فناورانه در زمینه آی‌سی‌تی (ICT) ارائه شود و ما تلاش می‌کنیم تا بهترین و پایدارترین خدمات ارتباطات نسل پنج را برای تماشاگران و علاقه‌مندان بازی‌های المپیک زمستانی در سراسر جهان ارائه دهیم.»

به گفنه مدیران اینتل، با استفاده از این فناوری، دسترسی به اینترنت با حداکثر سرعت بوده و ویدئوها با کمترین اختلاف زمانی پخش خواهند شد. تمرکز ارائه خدمات نسل پنح در مدت زمانی که مسابقات برگزار می‌شود، در المپیک پارک گانگنئونگ و شهر سئول بوده و بعدها به شهرهای دیگر راه خواهد یافت.

ساندرا ریورا، معاون ارشد مدیرکل شرکت اینتل می‌گوید: «‌در طول قرن‌ها، بازی‌های المپیک میدانی برای آزمایش توانایی‌های انسان بوده است. امسال نیز شرکت ما در تکنولوژی و ایجاد نوآوری‌های جدید در این عرصه پیش‌قدم شده است. ما سعی داریم از طریق ایجاد چنین همکاری‌هایی، در این صنعت پیشگام باشیم و قدرت این فناوری را نشان دهیم.»

بیزوایر گزارش می‌دهد: «در حال حاضر پایانه‌های سرویس نسل پنج با موفقیت به اینترنت نسل پنج متصل شده‌اند و به نظر می‌رسد نسل بعدی فناوری اطلاعات در مراحل نهایی خود قرار دارد و تنها باید به صورت تجاری در دسترس قرار بگیرد.»

(همچنین بخوانید: سرویس جدید آمازون در خدمت طرفداران مسابقات ان‌بی‌ای)

منبع

برچسب‌ها: intelاینتلسرمایه‌گذاری فناورانهاینترنت نسل پنجالمپیک زمستانی ۲۰۱۸فناوریتکنولوژیفناوری اطلاعات و ارتباطاتICTاینترنت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.