شش گام برای کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی
استفاده از پتانسیل بالای رسانه‌های اجتماعی؛ ۸

شش گام برای کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی

توسط راضیه مومنی | ۱۳۹۶/۰۹/۰۸ - ۰۹:۰۰ | ۷ دقیقه

در این مطلب راهکارهایی بسیار ساده و بی‌دردسر را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با به کارگیری آن‌ها از شبکه‌های اجتماعی، کسب درآمد کنید.

نوپانا: شاید باورش سخت باشد اما هنوز هم بسیاری از افراد می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی درآمد خوبی کسب کنند و یا حتی آن را به‌عنوان شغل تمام‌وقت خود انتخاب کنند.

به گزارش نوپانا، قصد داریم در ادامه راهکارهایی بسیار ساده و بی‌دردسر را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با به کارگیری آن‌ها برای خود کسب درآمد کنید.

گام اول: تولید محتوای جذاب

اولین گام برای کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای جذاب و تازه است. در حقیقت، شما با تولید این نوع محتوا می‌توانید روی افزایش تعداد مشترکین و فالوورهای خود حساب کنید. این راهکار نه تنها برای رسانه‌هایی مانند فیس‌بوک، یوتیوب و اینستاگرام کاربردی است، بلکه استفاده از آن برای وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های چاپی نیز دارای اثرات چشم‌گیری است.

گاهی اوقات مردم دقیقا نمی‌دانند که به دنبال چه مطلبی هستند. فراموش نکنید که اغلب، اوقات تولید و انتشار محتوای خلاق و پرجاذبه به جای کپی‌برداری از محتواهای مشابه در سایر صفحات شبکه‌های اجتماعی طرفداران بیشتری را به خود جلب می‌کند و برای مخاطب شما تازگی دارد.

همیشه رشد اصولی بهترین و مطمئن‌ترین راه است چرا که به ارزش انجام تبلیغات در کانال‌ها شما می‌افزاید.

گام دوم: استفاده از محتوای شوک‌آور

درست است که محتوایی با این مضمون توجه تعداد زیادی از مخاطبان شما را به خود جلب می‌کند اما به یاد داشته باشید که نباید برای دسترسی به هدف‌تان زندگی خود را با خطر مواجه کنید؛ هرچند که این روزها بسیاری از افراد استفاده از این نوع محتوا را تنها دلیل افزایش حساب بانکی خود می‌دانند!

گام سوم: پست‌هایی که مثل ویروس منتشر می‌شوند

ممکن است انتشار یک پست، یک تفکر، یا حتی یک مفهوم خاص اتفاقات خارق‌العاده‌ای را برای شما رقم بزند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که تقریبا همه کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره پست شما صحبت می کنند و یا آن را در توئیتر بازتوئیت کرده و یا در صفحات شخصی خود منتشر می‌کنند، درست مثل ویروسی که همه جا را فرا می‌گیرد. برای این کار باید سعی کنید تا با استفاده از روش‌های یاد شده بهترین محتوا را تولید کنید.

گام چهارم: فالوورهایی که به مشتریان دائمی تبدیل می‌شوند

هیچ‌گاه نباید قدرت مشتریان خود را فراموش کنید. آن‌ها مانند پلت‌فرم منحصر‌به‌فردی هستند که هر کسی را قادر به حمایت از تولیدکنندگان محتوا می‌کنند. موسیقی‌دانان، نویسندگان، هنرمندان و افرادی با استعدادهای منحصر‌به‌فرد از جمله کسانی هستند که از این موضوع استقبال کرده و به‌دنبال معرفی خود در سطح جهانی هستند.

(همچنین بخوانید: کلید اصلی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی)

گام پنجم: کمک گرفتن و کارکردن با برندهای معروف

اگر فالوورهای زیادی دارید یکی از بهترین گزینه‌های شما همکاری با برندهای معروف است. اغلب شرکت‌ها هنوز هم در جستجوی روش‌های متفاوت جهت گسترش بازاریابی‌شان هستند. استخدام سرمایه‌گذاران و افراد سرشناس از جمله راهکارهایی است که طی سال‌های اخیر تجربه شده و بازخوردی مناسب داشته‌ است. کافی است محتوای مورد نظر را با نهایت دقت و حوصله تولید کرده و در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، با این کار فالوورهای شما با محصولات برند مورد نظر آشنا خواهند شد. تنها لازمه انجام این کار بیان حرفه‌ای است.

گام ششم: نوشتن کتاب در حوزه‌های تخصصی‌تان

این روزها زیاد این جمله را می‌شنویم که سطح مطالعه مردم پایین آمده است، شاید اگر بگوییم نوع مطالعه مردم تغییر کرده قضاوت بهتری کرده باشیم چراکه با آمدن تلفن‌های همراه هوشمند نحوه مصرف کلمات کاملا تغییر کرده است.

فالوورهای زیاد یک نعمت است که اگر از آن بهره‌مند هستید می‌توانید روی کمک آن‌ها حساب کنید. شما می‌توانید با نوشتن یک کتاب در حوزه تخصصی خود آن را از طریق کانال‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی به فروش ‌برسانید. مطمئن باشید بسیاری از کاربران به‌دنبال چنین محتواهای باارزشی هستند. فقط کافی است تا نقش مهم تولید محتوای جذاب را فراموش نکنید.

نتیجه‌گیری

از آنجایی که روز‌به‌روز به تعداد کاربران تلفن‌های‌ همراه هوشمند و طرفداران محتوای دیجیتال افزوده می‌شود، رسانه‌های اجتماعی هنوز هم مانند یک پلت‌فرم پرانرژی گزینه‌ای مناسب برای کسب درآمد هستند که اگر به‌درستی از آن‌ها استفاده شود قابلیت تبدیل به یک کار تمام‌وقت را دارند.

(همچنین بخوانید: در ماراتن شبکه‌های اجتماعی، پیشگام باشید)

منبع

برچسب‌ها: رسانه‌های اجتماعیکسب درآمدمحتوای دیجیتالتولید محتواشبکه‌های اجتماعی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره راضیه مومنی

راضیه مومنی

راضیه مومنی دانش‌آموخته مهندسی کامپیوتر است. او از سال ۱۳۹۰ فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه‌های مختلف از جمله علم و فناوری، فضای مجازی، بهداشت و درمان و سواد رسانه‌ای آغاز کرده است. او همچنين سابقه سردبیری و دبیری سرویس در چندين رسانه را دارد.