اراده‌هایی که به کمک ایده‌های نو، جهان را متحول کردند
پشتکار کارآفرینان استارت‌آپی؛ ۸.۷

اراده‌هایی که به کمک ایده‌های نو، جهان را متحول کردند

توسط راضیه مومنی | ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۹:۰۰ | ۴ دقیقه

طرح یک ایده موفق تنها اولین مرحله از مسیر کارآفرینی استارت‌آپی است. آنچه می‌تواند واقعا شما را موفق کند، اراده و پشتکار شما است.

نوپانا: کارآفرینی موفق دیدگاهی نوظهور است که اخیرا توجه ویژه‌ای به آن شده است. ایده‌های بزرگ مانند سکه‌ طلا هستند و افرادی که می‌توانند به آن‌ها عمل کنند بسیار کمیاب‌اند. اهمیت پیاده‌سازی یک ایده کاملا مشخص است و بر هیچ‌کس پوشیده نیست. این روند همواره با طرح یک ایده شروع می‌شود و با حمایت و پشتیبانی پیش می‌رود و سرانجام به اتمام می‌رسد.

 در ادامه این مطلب به معرفی نمونه‌هایی از ایده‌های ساده اما جذاب که با پشتکار طراحان آن‌ها اجرایی شده‌اند می‌پردازیم.

در یکی از بزرگ‌ترین اجلاس زنان، سارا بلیکلی (Sara Blakely)، به‌عنوان جوان‌ترین زن میلیاردر خودساخته در طول تاریخ حضور داشت. وی بنیان‌گذار برند Spanx، از سرشناس‌ترین تولیدکنندگان پوشاک بانوان است. داستان این ایده بسیار معروف است. وی به‌دلیل کیفیت پایین لباس فرم بانوان در محل کار، ایده تولید محصولی بهتر به ذهنش خطور کرد. او ایده خود را با بسیاری از کارخانه‌های بافندگی کارولینای شمالی در میان گذاشت و سرانجام توانست یک شریک کاری برای خود پیدا کند.

بنیان‌گذاران ورزش پرطرفدار زومبا نقطه مشابهی با یکدیگر داشتند. آلبرتو پرز (AlbertoPerez)، نیروی خلاق و آلبرتو پرلمن (Alberto Perlman)، مدیرعامل یک شرکت بود. آن‌ها برای بحث و تبادل نظر درباره ایده پرز، جهت راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار مرتبط با تناسب اندام که بیشتر جنبه تفریحی و سرگرم‌کننده داشته باشد با مادر پرلمن ملاقات کردند و سرانجام به توافق رسیدند. در آن زمان پرز، مبلغ یک میلیون دلار پس‌انداز داشت. اما چه‌چیزی باعث موفقیت او شد؟

درس اول موفقیت، گوش کردن به ندای درونی و راهنمایی‌های دلسوزانه است.

مطمئن باشید در این زمینه داستان‌های بسیاری پیدا خواهید کرد که با پشتوانه قوی به‌دنبال تغییر جهان هستند. از نمونه این داستان‌ها می‌توان به اوما ولتی (Uma Valeti)، یکی از بنیان‌گذاران Memphis Meats، اشاره کرد. Memphis Meats، که یک شرکت فراوری مواد‌غذایی مستقر در سانفرانسیسکو است، پژوهشی را در زمینه علم مواد غذایی ارگانیک انجام داد تا ایده رشد گوشت واقعی در آزمایشگاه را دنبال کند. او برای تولید محصول تجاری خود بسیار مصصم است و در این راه طولانی باقی‌مانده است. آن‌چه کماکان این شرکت را پابرجا نگه داشته است، روند افزایشی پیشرفت آن و اعتقاد ولتی، به سودمندی ایده‌اش است.

همچنین ساندرا پلتیر (Saundra Pelletier)، مدیرعامل شرکت Evofem، نمونه دیگری از بنیان‌گذاران باپشتکار است. این شرکت که در تلاش برای معرفی یک داروی ابتکاری است، موفق به ساخت محصولات مراقبتی بانوان شده است. با وجود این‌که آزمایش‌های بالینی با سرعت پایین در حال انجام است و هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد اما پلتیر با نیروی اراده قوی خود هنوز شرکت خود را پابرجا نگه داشته است.

(همچنین بخوانید: راز موفقیت استارت‌آپ‌هایی که ماندگار می‌شوند)

منبع

برچسب‌ها:  کارآفرینیاستارت‌آپارادهپشتکار تجاری‌سازیایدهایده استارت‌آپیموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره راضیه مومنی

راضیه مومنی

راضیه مومنی دانش‌آموخته مهندسی کامپیوتر است. او از سال ۱۳۹۰ فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه‌های مختلف از جمله علم و فناوری، فضای مجازی، بهداشت و درمان و سواد رسانه‌ای آغاز کرده است. او همچنين سابقه سردبیری و دبیری سرویس در چندين رسانه را دارد.