سرمایه‌گذاران عربستانی، استارت‌آپ موفق اماراتی را تصاحب کردند
سرمایه‌گذاری کنسرسیوم عربستانی؛ ۸

سرمایه‌گذاران عربستانی، استارت‌آپ موفق اماراتی را تصاحب کردند

توسط محمد طالبیان | ۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ۱۷:۰۰ | ۴ دقیقه

جمعی از سرمایه‌گذاران عربستانی، استارت‌آپ موفق گلم‌باکس، که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت دارد، را خریداری کردند و اکنون قصد گسترش خدمات آن به دیگر کشورهای عربی منطقه خلیج فارس را دارند.

نوپانا: پیشرفت اکوسیستم استارت‌آپی منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) نشان می‌دهد که از این پس کارآفرین‌های این ناحیه می‌توانند با در نظر داشتن این که موفقیت با کار درست تضمین شده‌ است، به دنبال اهداف خود باشند. به تازگی کمپانی گلم‌باکس که در زمینه تجارت الکترونیک لوازم آرایشی در خاورمیانه فعالیت می‌کند، توسط سرمایه‌گذاران عربستانی خریداری شد.

به گزارش نوپانا، این استارت‌آپ شکل گرفته در دوبی توسط شنت اکنایان، فارس آکاد و کریتوس ماستوراس در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد و چندی پیش توانست سرمایه‌ای چهارمیلیون دلاری را از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیری همچون STC Ventures ، MBC Ventures ، R&R Ventures و دیگر سرمایه‌گذارهای عربستانی جذب کند.

موسس این کمپانی توضیح داده است که «افتخار داریم که اعلام کنیم توانسته‌ایم چرخه کامل یک استارت‌آپ را در خاورمیانه تجربه کنیم. ما کار خود را با سرمایه‌گذارهای اماراتی شروع کردیم؛ تیم خود را شکل دادیم؛ وارد بازار منطقه شدیم؛ طی ۲ مرحله از سوی سرمایه‌گذارهای خطرپذیر پشتیبانی شدیم؛ محصولی خوب را ساختیم و حالا بعد از گذشت پنج سال خریداری شدیم و توانستیم بازار خود را به دیگر کشورهای منطقه گسترش دهیم.» خریداران گلم‌باکس، سرمایه‌گذارانی عربستانی هستند که پیش از این نیز در کمپانی مورد بحث سرمایه‌گذاری کرده بودند.

به گفته یکی از موسسان گلم‌باکس: «طی چند سال گذشته با گسترش‌های صورت گرفته، شرکت‌های مختلفی نسبت به خرید ما ابراز علاقه کرده بودند و نهایتا سراغ کنسرسیوم عربستانی رفتیم که پیش‌تر در گلم‌باکس سهم داشت.»

خریداران گلم‌باکس وعده دنبال کردن اهداف این شرکت را داده‌اند و حالا شرایط را به شکلی رقم می‌زنند که این استارت‌آپ اماراتی بتواند بازار خود را به عربستان و دیگر کشورهای عربی منطقه خلیج فارس گسترش دهد. بدون اعلام جزئیات دقیق قرارداد امضا شده، موسسان گلم‌باکس توضیح داده‌اند که کنسرسیوم عربستانی سهم دیگر سرمایه‌گذاران خطرپذیر را خریداری کرده است. استارت‌آپ گلم‌باکس زمانی کار خود را شروع کرد که کسب‌وکار لوازم آرایشی با سرعت بسیاری در خاورمیانه بزرگ می‌شد اما حضور آنچنانی در فضای آنلاین نداشت.

یکی دیگر از موسسان گلم‌باکس توضیح داده است که «ما جای خالی تجارت الکترونیک لوازم آرایشی برای خانم‌ها در امارات را احساس کردیم و تصمیم گرفتیم که گلم‌باکس را به عنوان سرویسی مناسب برای تجارت الکترونیک در این زمینه راه‌اندازی کنیم.» در حال حاضر این کمپانی توانسته است با ۲۰۰ برند تولیدکننده لوازم آرایشی قرارداد همکاری امضا کند و محصولات و نمونه‌های آن‌ها را پیش روی خریداران قرار دهد.

(همچنین بخوانید:‌ موفقیت استار‌ت‌آپ‌های عربی در جذب سرمایه‌‌گذاران خطرپذیر)

منبع ۱

منبع ۲

برچسب‌ها: سرمایه‌گذاریسرمایه‌گذاری خطرپذیرتجارت الکترونیکگلم باکسمنطقه مناجنگ اقتصادیخاورمیانهGlamBoxعربستان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد طالبیان

محمد طالبیان

محمد طالبیان، دانش‌آموخته رشته مهندسی سخت‌افزار، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ به‌صورت جدی در نشریات و رسانه‌های آنلاین حوزه فناوری و بازی‌های ویدئویی شروع کرد. او در حال حاضر، دبیر چند سرویس روزنامه و مجله سراسری و سردبیر وبسایتی مرتبط با بازی‌های ویدئویی است.