اگر خواهان استقلال شغلی هستید، درجا نزنید!
سبک زندگی استارت‌‌آپی ۸

اگر خواهان استقلال شغلی هستید، درجا نزنید!

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۶:۰۰ | ۳ دقیقه

موقعیتی که در حال حاضر در آن هستید، لزوما جایگاه واقعی در زندگی شما نیست؛ به رویاهای خود فکر کنید و به‌دنبال استقلال شغلی باشید.

نوپانا: اگر رویای استقلال شغلی را در سر دارید، به مدت طولانی خود را به‌عنوان کارمند تمام‌وقت در یک شرکت خاص، اسیر نکنید. در ادامه این مطلب با داستانی واقعی همراه می‌شویم از طراح کارمندی که رویای استقلال شغلی خود را دنبال کرد و سرانجام به موفقیت رسید:

من به‌سادگی خسته می‌شوم. بعد از شروع کارم به عنوان یک طراح گرافیک، مدام در حال تغییر شغل هستم و به‌ ندرت پیش‌آمده است که برای مدت طولانی در یک موقعیت کاری باقی بمانم. شرکت‌های کوچکی که برای آن‌ها کار می‌کردم، متوجه نمی‌شدند که حجم کاری بالا، مانع از توجه من به جزئیات و حفظ شور و علاقه‌ام به یک کار می‌شود.

اغلب بعد از چند ماه کار اخراج می‌شدم و گاهی اوقات، خودم شرکت را به امید فرصت بهتر ترک می‌کردم. به دلیل این‌که هیچ سابقه کارآفرینی نداشتم، نفهمیده بودم که من خصوصیات یک طراح مستقل را دارم تا زمانی که این موضوع را یکی از کارفرمایان من بعد از اخراجم به من گوشزد کرد.

من هیچ چیز در مورد مدل‌های کسب‌وکار یا بازاریابی شخصی ارزش‌محور نمی‌دانستم. اما می‌دانستم که مهارت‌های طراحی، نقطه قوت من است. علاقه بسیار زیاد من به آشنا‌ شدن با افراد جدید و کار کردن روی چندین پروژه جدید به صورت همزمان می‌تواند ذهنم را تقویت‌ کند.

برای مثال، برای من بسیار ساده بود که در نخستین زمانی که وارد بخش گرافیک یک شرکت تبلیغاتی می‌شدم، به سرعت با دیگران آشنا شوم. در زمان صرف ناهار همه فکر می‌کردند من چندین سال در آن‌جا کار کرده‌ام، زیرا افراد، مشتریان آن‌ها و فرایند‌های بخش طراحی را می‌شناختم.

این موضوع که شما سریعا از انجام کار روزمره خسته شوید و مدام خواهان آشنا‌ شدن با افراد جدید و گرفتن پروژه‌های جدید هستید، کار شما را به‌عنوان کارمند تمام‌وقت مختل می‌کند؛ اما وقتی من کانال خود را از کارمند یک شرکت به یک طراح مستقل تغییر دادم، این ویژگی‌ها تبدیل به نقاط کلیدی شد.

همکاران من مهارت‌های فنی مشابه یا بهتر از من داشتند. اما از آن‌جا که آشنا‌ شدن با شرایط و محیط جدید فقط یک ساعت برای من طول می‌کشید، فهمیدم که تقاضای بسیار زیادی برای کار من به عنوان یک طراح مستقل وجود دارد.

(همچنین بخوانید: با این روش‌ها می‌توانید کسب‌وکار آزاد خود را گسترش دهید)

برچسب‌ها: سبک زندگیآزادکاریکسب‌وکاراستقلال شغلیکارمندی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.