وجه تمایز کارآفرینان بزرگ با افراد معمولی چیست؟
مهارت‌های برتر کارآفرینی؛ ۷

وجه تمایز کارآفرینان بزرگ با افراد معمولی چیست؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۸/۲۶ - ۱۲:۰۰ | ۶ دقیقه

اگر می‌خواهید کارآفرین موفقی باشید، احتمالا این سوال برایتان به وجود آمده است: چه مهارت‌هایی باعث شده است کارآفرینان بزرگ از دیگران متمایز باشند؟ پاسخ را در این مطلب خواهید خواند.

نوپانا: از سوال‌های پرطرفداری که اخیرا در وب‌سایت کوئرا منتشر شده است، مربوط به مهارت‌های کارآفرینی است و این مضمون را دارد:

مهم‌­ترین مهارت‌هایی که باید به‌عنوان یک کارآفرین داشته باشید چیست؟ ماریو پشوف، مدیر عامل شرکت DevriX و SME Digital Consultant، پاسخ این سوال را در کوئرا می‌دهد:

۱. کنجکاوی

کارآفرینان بزرگ وظیفه دارند مشکلات جدید را کشف کنند، فرصت‌های پنهان را شناسایی کنند، فرایند کسب‌وکار خود را بهبود ببخشند و نوآفرینی داشته باشند. مشخصا تحقق این مقاصد بسته به شور و اشتیاق کارآفرینان برای مطالعه وتحقیق در زمینه­‌های مختلف و رغبت آن‌ها برای آزمودن کسب‌وکارهای سخت است.

۲. مدیریت زمان

برنامه‌ریزی دقیق و اولویت‌بندی شده، تعیین مراحل اصلی و مهم کار، اجرا کردن و استمرار در کارها، همه مهم هستند؛ اما هیچ یک از این‌ها بدون مدیریت صحیح پروژه و الگوی تخصیص زمان، عملی نخواهند شد.

۳. تفکر استراتژیک

کارآفرینان موفق می‌دانند چگونه یک مشکل را موشکافی کنند تا به سرمنشا آن دست پیدا کنند. آن‌ها از این طریق فرصت‌های رشد و ترقی را از دل مشکلات بیرون می‌کشند، راه‌حل‌های خلاقانه کشف می‌کنند و آسان‌ترین و نزدیک‌ترین مسیر برای نیل به آن را پیدا می‌کنند. آن‌ها همچنین طرحی نهایی برای تولید یک محصول رضایت‌بخش و همچنین آزمودن آن، در مدت‌زمان و با بودجه محدود ایجاد می‌کنند.

۴. کارایی

برای حل یک مشکل نیاز به کارایی بالایی خواهید داشت. قانون ۲۰-۸۰ (معروف به اصل پارتو که می‌گوید ۸۰٪ وقایع تنها ناشی از ۲۰٪ علل هستند. این قانون در کسب‌وکار نیز صادق است. برای مثال ۸۰٪ خریدها تنها توسط ۲۰٪ از مشتریان انجام می‌شود.) و سایر قوانینی که کمک می‌کنند در زمان کمتری نتایج بهتری به دست بیاورید باید مورد استفاده قرار بگیرند. جابه‌جایی بین کارهای مختلف و تکراری روزانه، برای افزایش کارایی موثر و مفید خواهد بود.

۵. انعطاف‌پذیری

رسیدگی به درخواست‌ها، استرس، فرسودگی ناشی از کار، عدم تمرکز و کند شدن پیشروی، مواردی هستند که از همان ابتدای کار، به انعطاف‌پذیری و جنگندگی شما در قبال مشکلات بستگی دارند.

۶. روابط عمومی

ارتباط موثر برای تعامل با مشتریان، شرکا و همکاران برای بهبود چشم‌انداز کسب‌وکار بسیار حائز اهمیت است. همچنین روابط عمومی بالا می‌تواند بسیاری از مشکلات احتمالی بین شما و مشتریانتان را برطرف کند.

۷. شبکه‌سازی

گسترش شبکه‌ کسب‌وکار فرصت‌های زیادی در دسترس کسب‌وکارها قرار داده است. از این جمله می‌توان به آسان شدن معاملات، پیدا کردن کارفرما و کارمند، اشاره کرد. همچنین اینترنت افق‌های روابط عمومی را گسترش داده است و کمک می‌کند پیام‌های درست در همه‌ حوزه‌ها به‌آسانی مخابره شود.

۸. امور مالی

مدیریت مالی می‌تواند منجر به تقویت یا از هم‌پاشیدگی یک کسب‌وکار شود. مدیریت درست منابع و ارزیابی دقیق سرمایه‌گذاری و محاسبه‌ ROI (نرخ بازگشت سرمایه)،‌ لازمه‌ هرگونه کارآفرینی است.

۹. برندسازی

ساخت یک برند مناسب و درخور مخاطبان کسب‌وکارتان، از اهمیت بالایی برخوردار است.

۱۰. فروش

راحت انجام پذیرفتن کارها و خلق فرصت‌های جدید برای کسب‌وکارتان در گرو پیدا کردن کانال‌های فروش خوبی است که تبدیل‌پذیری بیشتری دارند و سرمایه‌ توسط آن‌ها با سرعت بیشتری رشد پیدا می‌کند. این مزایای کانال‌های فروش باعث خلق فرصت‌های جدیدی در کسب‌وکارتان می‌شود.

(همچنین بخوانید: چرا بعضی در مدیریت کارهایشان موفق‌تر هستند؟)

منبع

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارکارآفرینیتفکر استراتژیکمدیریت زمانانعطاف پذیریروابط عمومیشبکه‌سازیبرندینگامور مالیفروش
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.