بازاریابی حسی و تعاملی، معجزه ترکیب روش‌های سنتی و نوین بازاریابی
شروعی برای برندسازی (قسمت چهلم) ۸

بازاریابی حسی و تعاملی، معجزه ترکیب روش‌های سنتی و نوین بازاریابی

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۴:۰۰ | ۴ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت چهلم:

بازاریابی حسی

به‌گزارش نوپانا، بازاریابی حسی، به روشی در بازاریابی گفته می‌شود که در آن شرکت‌ها با برانگیختن احساسات مشتریان بالقوه سعی‌دارند تا آن‌ها را برای تجربه یک محصول و یا خدمت ترغیب‌ کنند. از نمونه‌های بارز این نوع بازار‌یابی می‌توان به آگهی‌های تلویزیونی مرتبط با صنعت توریسم اشاره‌ کرد که با نمایش صحنه‌هایی از ساحل زیبای دریا و غروب دل‌انگیز آن، احساسات مشتریان بالقوه را تحریک‌ می‌کند.

برند مهاجم

به محصولی گفته می‌شود که توسط یک شرکت به بازاری که از پیش تثبیت‌ شده است، عرضه می‌شود. هدف از عرضه برند مهاجم، افزایش سهم بازار در یک گروه محصول خاص و از میان برداشتن رقبا است.

گروه کانونی

به گروهی از افراد گفته می‌شود که به‌ منظور بحث و تبادل نظر در خصوص یک موضوع، ایده و یا یک محصول در کنار یکدیگر جمع می‌شوند. گروه‌های کانونی، پایه و اساس تحقیقات بازار محسوب می‌شوند و موفقیت این تحقیقات اغلب به کیفیت برگزاری و تجربه مسئول جلسه بستگی دارد.

بازاریابی تعاملی

بازاریابی تعاملی ترکیبی از اصول بازاریابی سنتی و تکنیک‌های اینترنتی است؛ به طوری که مشتریان می‌توانند با کسی که برایشان پیام بازاریابی یا فروش را ارسال می‌کند، تعامل داشته ‌باشند. تعامل می‌تواند در قالب پرسیدن یک سوال، پرکردن فرم، بازی و یا اقدام به خرید باشد.

اگر شرکتی چنین توانایی را در حوزه بازاریابی نداشته‌ باشد می‌تواند از یک شرکت مشاور که در زمینه طراحی و توسعه‌ وب‌سایت، تبلیغات و بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیک، تخصص‌ دارد استفاده‌ کند.

قسمت پیشین:

قسمت بیست‌‌‌سی‌‌ونهم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: برند مهاجمگروه کانونیبازاریابی حسیبازاریابی تعاملیبرندسازیبرندینگبازار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.