اختصاص دادن بخشی از منابع بودجه کشور، به صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه ضروری است
معاون وزیر اقتصاد پیشین: ۸

اختصاص دادن بخشی از منابع بودجه کشور، به صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه ضروری است

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

حیدر مستخدمین حسینی: «سرمایه صندوق‌های جسورانه به تنهایی قادر به پاسخگویی کامل نیاز استارت‌آپ‌ها نیست و باید بخشی از منابع بودجه کشور را به این صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص داد.»

نوپانا: معاون وزیر اقتصاد پیشین درگفت‌وگو با نوپانا گفت: «از تغییرات فناورانه‌ای که در حمایت از استارت‌آپ‌ها می‌توان انجام داد، این است که ساختار نظام بانکی متناسب با استارت‌آپ‌ها تغییر یابد. چرا که ساختار استارت‌آپ‌ها را جوانان نخبه تشکیل می‌دهند که به تازگی اقدام به فعالیت کرده‌اند و فاقد وثیقه هستند. این موضوع با روند فعالیت بانک‌ها برای ارائه تسهیلات (نیاز به داشتن وثیقه) در تعارض است.»

حیدر مستخدمین حسینی ضمن تاکید بر این که سرمایه‌های دولتی، ملی و مردمی کمتر به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصصی می‌روند، افزود: «برای سرمایه‌گذاری پایه‌ای در بانک‌ها چارچوب مشخصی تعریف نشده است و لازم است که در برنامه‌های توسعه‌ کشور، این نوع فعالیت‌ها گسترش یابد؛ چرا که تاکنون بانک‌ها به عنوان محور حمایت از استارت‌آپ‌ها برنامه خاصی در نظر نگرفته‌اند و سرمایه صندوق‌های جسورانه نیز به تنهایی قادر به پاسخگویی کامل نیاز استارت‌آپ‌ها نیست. بنابراین نیاز است تا بانک‌ها چارچوب مشخصی برای سرمایه‌گذاری پایه‌ای و سرمایه در گردش برای حمایت از استارت‌آپ‌ها قرار دهند.»

معاون پیشین رئیس بانک مرکزی اظهار کرد: «آغاز کار سخت است؛ اما هنگامی که کار از مرحله بنیادی گذشت و به مرحله اجرایی نزدیک شد می‌توان سرمایه‌گذاری‌ها را به بورس راه داد تا در آنجا خریدار و مشتری برای آن پیدا شود و از آنجایی که استارت‌آپ‌ها بستری برای اشتغال‌زایی فراهم می‌کنند، می‌توان در لوایح دولتی بخشی از منابع بودجه کشور را به این صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص داد تا در کنار سرمایه‌گذاران و بانک‌ها تامین مالی کسب‌وکارهای نوپا و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه ممکن شود.»

معاون وزیر اقتصاد پیشین در پایان خاطرنشان کرد: «برای توسعه استارت‌آپ‌ها نیاز به حمایت دولت، بانک مرکزی و ارائه دستورالعمل به بانک‌ها است، تا بخشی از سرمایه مورد نظر تامین شود. همچنین با راه‌یابی به بورس می‌توان کمک‌ها را به بهره‌برداری رساند و بعد از مدت کمی تسهیلات را بازگرداند، که بهتر است این سیکل برای دیگر مشاغل نیز استفاده شود.»

(همچنین بخوانید: حل مشکل سرمایه استارت‌آپ‌ها، با حمایت‌های اصولی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری جسورانه)

برچسب‌ها: حمایت از استارت‌آپ‌هاوی‌سی‌هاسرمایه‌گذاری تخصصیصندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانهبانک مرکزیتسهیلاتاستارت‌آپکسب‌وکارهای نوپاتخصیص بودجه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.