استارت‌آپی که نوشیدنی انرژی‌زای بی‌سابقه‌ای تولید کرده‌ است
حاصل تحقیقات پژوهشگران بیوشیمی؛ ۸

استارت‌آپی که نوشیدنی انرژی‌زای بی‌سابقه‌ای تولید کرده‌ است

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۸/۲۳ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

نوشیدنی کتون، مانند آب رنگ‌وبویی ندارد و بدون پروتئین، بدون چربی و بدون کربوهیدرات به بدن شما انرژی می‌دهد!

نوپانا: بدن انسان از سه منبع اصلی چربی، کربوهیدرات و پروتئین، انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کند؛ اما استارت‌آپ (HVMN) ماده چهارمی‌ را نیز به این لیست اضافه کرده است: کتون.

بنیان‌گذار شرکت (HVMN) در گفت‌وگو با بیزینس اینسایدر می‌گوید: «این چربی نیست، پروتئین نیست، کربوهیدرات نیست اما بدن شما از آن انرژی می گیرد!» 

به گزارش نوپانا، این نوشیدنی انرژی‌زا، بی‌رنگ و بی‌بو همچون آب است؛ روی سیستم عصبی و سمپاتیک شما تاثیری نمی‌گذارد و محرک هم نیست؛ بنابراین با خوردن آن نه تپش قلب احساس می‌کنید و نه هر اثر مشهود دیگری. تنها چیزی که بعد از مصرف این نوشیدنی مشهود است افزایش عملکرد فیزیکی شما است. در تحقیقی که این استارت‌آپ روی چند دوچرخه‌سوار انجام داده بود، دوچرخه‌سوارانی که نوشیدنی کتون مصرف کرده بودند حدود ۴۰۰ متر بیشتر از دوچرخه‌سواران عادی رکاب زده بودند.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که کتون چیست و چرا تاکنون در نوشیدنی‌ها از این ماده به عنوان چهارمین تامین‌کننده انرژی بدن استفاده نشده بود. در واقع کتون خیلی کم در بدن دیده می‌شود. کتون ماده‌ای است که در نبود کربوهیدرات در بدن آزاد می‌شود. در واقع این ماده از شکسته شدن ملکول‌های چربی بدست می‌آید. برای اینکه این حجم از کتون به طور طبیعی در بدن شما آزاد شود باید ۷ روز گرسنگی بکشید.

کران کلارک، پروفسور بیوشیمی فیزیولوژیکی دانشگاه آکسفورد که فعالیت‌های علمی‌اش را تبدیل به نوشیدنی کتون شرکت (HVMN) کرده می‌گوید: «هیچ چیز مانند آن وجود ندارد. این نوشیدنی مثل کافئین، محرک نیست. اگر کاری که در حال انجامش هستید را نبینید، پیش خود می‌گویید خب، من که خوبم، همه‌چیز طبیعی به نظر می‌رسد، اما یک مرتبه مسیر را نگاه می‌کنید و می‌گویید اوه، واو، چقدر بیشتر از حالت عادی رفته‌ام!»

 (همچنین بخوانید: اگر این نشانه‌ها را دارید، به استرس بیش از حد دچار شده‌اید)

برچسب‌ها: انرژی‌زانوشیدنی کتوناستارت‌آپبیوشیمی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.