مهم‌ترین منبع کلیدی استارت‌آپی که تاسیس کرده‌اید را بشناسید
عاملی مهم در موفقیت و راهبری اصولی کسب‌وکار؛ ۸

مهم‌ترین منبع کلیدی استارت‌آپی که تاسیس کرده‌اید را بشناسید

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۱۳:۰۰ | ۳ دقیقه

منابع انسانی، مالی و فکری، از مهم‌ترین منابع کلیدی استارت‌آپ هستند؛ اما مهم‌ترین منبع کلیدی استارت‌آپ شما، خود شما، علایق و توانایی‌هایتان است.

نوپانا: استارت‌آپ‌ها می‌توانند منابع انسانی، مالی، و فکری چشم‌گیری را در اختیار بگیرند. این منابع شامل نیروی انسانی، پول، تجهیزات و سرمایه‌های فکری متعددی می‌شوند. اما باید توجه کرد که افراد از نقطه نظر منابع با محدودیت‌هایی مواجه هستند. ما باید سعی کنیم در استارت‌آپ خود در اولین مرحله متکی به خودمان باشیم. در واقع منابع کلیدی اصلی شامل چیز‌هایی می‌شوند که به شما، به‌عنوان بنیان‌گذار استارت‌آپ، مربوط هستند.

به گزارش نوپانا، علایق شما، توانایی‌ها، مهارت‌ها و شخصیت شما چیز‌هایی هستند که در دست دارید و می‌توانید به آنها تکیه کنید.

علایق شما مهم‌ترین بعد از منابع کلیدی شما هستند. این علایق شما هستند که نقش محرک در اداره کسب‌وکارتان را ایفا می‌کنند. برای اینکه در این مسیر استوار گام بردارید لیستی از علایق شخصیتان جمع‌آوری کنید و آنها را در قالب منابع کلیدی خود دسته‌بندی کنید.

در مرحله بعد توانایی‌هایتان قرار دارند. توانایی‌ها استعداد‌های ذاتی شما هستند. در واقع هرآنچه که شما بدون کشیدن زحمتی توان انجام آن را دارید. فهرستی از توانایی‌های ویژه خود مانند، تحلیل، توانایی اداره گروه و یا حتی استعداد در زمینه‌های مختلف کاری را تهیه کنید.

در کنار این فهرست، فهرستی از توانایی‌هایی که با تمرین می‌توانید به آنها دست پیدا کنید را نیز تهیه کنید. مانند، برنامه‌نویسی، تحلیل‌های آماری و یا حتی ساختمان‌سازی.

درآخر فهرستی از دارایی‌های ملموستان مانند وسایل، پول، اوراق بهادار و چیز‌هایی از این دست را نیز تهیه کنید.

به یاد داشته باشید که برای شروع هر کسب‌وکار و یا استارت‌آپی می‌توان بدون سرمایه‌گذار هم اقدام کرد. بنابراین به منابع خود تکیه کنید، ترس‌هایتان را کنار بگذارید و سعی کنید با اعتماد به نفس کامل و با تکیه بر داشته‌هایتان گام در مسیر کارآفرینی بگذارید.

(همچنین بخوانید: استارت آپ؛ صفرکیلومتر)

برچسب‌ها: استارت‌آپکارآفرینراه‌اندازی استارت‌آپکسب‌وکاربنیان‌گذارمدیریت منابع
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.