جذب مشتری، مهم‌ترین هدف برندینگ کسب‌وکار
شروعی برای برندسازی (قسمت سی‌‌وپنجم) ۸

جذب مشتری، مهم‌ترین هدف برندینگ کسب‌وکار

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۱۴:۰۰ | ۳ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت سی‌‌و‌پنجم:

مشتری

گاهی از این واژه در قبال واژه مصرف‌کننده نیز استفاده می‌شود. مشتری در حقیقت شخصی است که محصول و یا خدمت یک برند را خریداری می‌کند. این افراد در نهایت منجر به درآمد‌زایی سازمان و کسب‌وکار شما می‌شوند.

جذب مشتری

به‌گزارش نوپانا، جذب مشتری فرایندی‌ است که شرکت با استفاده از راهکار‌های بازاریابی، مشتری‌هایی را که پیش‌تر از محصولات و خدمات شرکت بی‌اطلاع‌ بودند را جذب می‌کند. به عبارت ساده‌تر، هدف از برنامه‌های جذب مشتری، تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل است. متقاعد‌ کردن مصرف‌کننده به خرید، هدف اصلی بازاریابی است و همچنین متقاعد‌ کردن مصرف‌کننده به تکرار خرید، از وظایف مدیریت برند است.

خصوصیات مشتریان‌

خصوصیات مشتری، به ویژگی‌ها و صفات متمایز جمعیت‌شناختی از جمله خصوصیات رفتاری، روانشناختی و دیگر ویژگی‌های جمعیت‌شناختی از قبیل سن، جنسیت، قدرت خرید و میزان درآمد مشتریان می‌پردازد. از مشخصه‌های رفتاری ‌می‌توان به تمایل افراد نسبت به خرید و تداوم در خرید اشاره‌ کرد. از ویژگی‌های روانشناختی می‌توان به ابزار و تصریح عقاید خود و همچنین نگرش این افراد نسبت به زندگی، توجه‌ داشت.‌گروهی از مشتریان که دارای ویژگی‌های مشترک و مشابه هستند، بخش مشخصی از بازار را تشکیل می‌دهند.

قسمت پیشین:

قسمت بیست‌‌‌سی‌‌وچهارم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: برندسازیمشتریجذب مشتریبرندینگکسب‌وکار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.