مثلث موفقیت در کسب‌وکار و زندگی شخصی
نقشه راه افراد موفق؛ ۵.۳

مثلث موفقیت در کسب‌وکار و زندگی شخصی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۱۵:۰۰ | ۴ دقیقه

در این مطلب قصد داریم سه قانون اصلی کسب موفقیت در کار و زندگی شخصی را بیان کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید مسیر خود برای رسیدن به اهدافتان را هموار کنید.

نوپانا: موفقیت تعاریف مختلفی دارد؛ بسیاری آن را در دست‌یابی به ثروت می‌دانند و برخی نیز سلامتی و آرامش را اصلی‌ترین مشخصه‌اش قلمداد می‌کنند. رسیدن به سطح رضایت‌مندی از کار و حرفه روزانه نیز از دیگر نشانه‌های موفقیت برای خیلی‌هاست.

اما دست‌یابی به این نقطه، راه و روش مخصوص به خود را دارد و آنطور که ادب فارسی می‌گوید: نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود. البته این را هم اضافه کنیم که افراد برای دست‌یابی به موفقیت، پیرو سبک و قواعد خود هستند؛ اما در ادامه این مطلب قصد داریم سه قانون کلی را از زبان یکی از نویسندگان کتاب‌های نگاشته شده حول این موضوع برای شما مطرح کنیم که راه را برای رسیدن‌تان به هدف هموارتر می‌کنند:

۱. تعیین یک هدف اصلی و روشن

در واقع قصد و نیت اصلی از تعیین هدف این است که در هر روز بدانید به چه علت کار مشخصی را انجام می‌دهید. اگر برای خود هدف داشته باشید آنگاه در پایان هفته، ماه و سال می‌دانید که علت انجام فعالیت‌هایتان چه بوده است.

۲. توانایی کار کردن با دیگران

وقتی در یک تیم کار می‌کنیم اگر کلمه «من» را از قاموس خود حذف کنید و جای آن را به عبارت «ما» بدهید آنگاه حس نزدیکی و هماهنگی بیشتری با گروه پیدا می‌کنید. استفاده از کلمه «من» نوعی فاصله را میان شما ایجاد می‌کند. آدم‌ها دوست دارند با افرادی هم تیم شوند که کار کردن با آن‌ها ساده است و به کارشان تعهد دارند.

۳. داشتن خودآگاهی بالا

انسان در طول زندگی خود به خاطر علل مختلف احساسات گوناگونی را تجربه می‌کند (عصبانیت، ناراحتی و خوشحالی) اما اگر در برابر یادگیری موضع نگیرید و آماده این کار باشید می‌توانید از این شرایط درس بگیرید و راه را برای موفقیت‌تان هموار کنید.

( همچنین بخوانید: عادت‌هایی که از شما یک کارمند موفق استارت‌آپی می‌سازند)

منبع

برچسب‌ها: موفقیت مهارتخودآگاهیتعیین هدف
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.