چگونه هوش مصنوعی آینده سرمایه‌گذاری را متحول می‌کند؟
برگ برنده حوزه فناوری؛ ۸

چگونه هوش مصنوعی آینده سرمایه‌گذاری را متحول می‌کند؟

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۰۹:۰۰ | ۴ دقیقه

در آینده‌ای نزدیک، تمام گجت‌ها و آنچه در دنیای اینترنت می‌شناسیم به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند و در عرصه فناوری، کسی برنده است که زودتر و هوشمندانه‌تر سرمایه‌گذاری خود در این حوزه را آغاز کرده است.

نوپانا: کمی بعد از ساخته شدن اولین کامپیوتر‌ها به دست بشر، رویای هوشمندی کامپیوتر و تزریق خلق‌وخوی انسانی به آن در ذهن‌ها شکل گرفت. بشر همواره آرزو داشت تا کامپیوتر‌هایی را خلق کند که بتوانند مانند انسان فکر کنند و یا حتی فراتر از او بروند. اما این آرزو و تلاش برای دستیابی به آن چگونه بر سرمایه‌گذاری‌های کلان تاثیر گذاشت؟

به گزارش نوپانا، از اولین مکان‌هایی که در آنجا از کامپیوتر‌ها استفاده شد (بعد از مراکز نظامی و دانشگاه‌ها) بانک‌ها و تالار‌های بورس در سراسر دنیا بود. کامپیوتر‌ها در این مکان‌ها به کمک انسان می‌آمدند و کار‌ها را بسیار آسان می‌کردند. رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و پیچیده‌تر شدن الگوریتم‌های کامپیوتری، این دستگاه‌ها به سطحی از هوشمندی دست‌یافتند که قادر بودند نوسانات بازار را با دقتی نه‌چندان مناسب پیش‌بینی کنند.

این مرحله از پیدایش هوشمندی در کامپیوتر‌ها توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد. سرمایه‌گذاران زیادی رویای پیشبینی نوسانات بازار را در سر می‌پروراندند و حاضر بودند برای داشتن چنین قدرتی میلیارد‌ها دلار هزینه کنند.

با تجمع سرمایه در عرصه هوش مصنوعی این علم طی چند سال اخیر به شدت پیشرفت کرد و سرمایه‌گذاران متوجه شدند که هوش مصنوعی چیزی فراتر از ماشینی برای حدس زدن نوسانات بازار بورس است. آنها دریافتند که این ماشین‌ها می‌توانند تاثیرات خیره کننده‌ای بر زندگی مردم بگذارند.

امروزه مردم به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با الگوریتم‌های یادگیری ماشین و تشخیص الگو درگیر هستند. الگوریتم‌هایی که توسط شرکت‌های بزرگی همچون گوگل و مایکروسافت توسعه داده شده‌اند و ما محصولات مجهز به آنها را باقیمت بسیار بالایی خریداری می‌کنیم. به‌‌عنوان مثال الگوریتمی که مرتبط با سنسور اثر انگشت تلفن همراهتان است تا اثر انگشت شما را در مدت بسیار کوتاهی شناسایی کند.

همین امر نیز باعث شده است که توجه سرمایه‌گذاران بیشتری به هوش مصنوعی جلب شود و به احتمال زیاد هوش مصنوعی می‌تواند روند سرمایه‌گذاری‌ها را به‌صورت کلان تغییر دهد و حجم سرمایه‌گذاری بالایی را به خود اختصاص دهد.

در آینده‌ای نزدیک تمامی محصولات فناورانه به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند و در این حوزه کسی برنده است که زودتر و هوشمندانه‌تر سرمایه‌گذاری خود را آغاز کرده است.

(همچنین بخوانید: برنامه چشم‌انداز ۱۰۰ ساله امارات با هدف توسعه هوش مصنوعی)

برچسب‌ها: هوش مصنوعیسرمایه‌گذاریفناوریتکنولوژی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.