با اتصال نرم‌افزار CRM به وب‌سایت خود، میزان فروشتان را چندبرابر کنید
اهمیت نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری؛ ۷

با اتصال نرم‌افزار CRM به وب‌سایت خود، میزان فروشتان را چندبرابر کنید

توسط راضیه مومنی | ۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۰۹:۰۰ | ۸ دقیقه

شما با اتصال نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به وب‌سایت خود، می‌توانید تمام اطلاعات مشتریان خود را در یک مکان جمع‌آوری و تجزیه‌و‌تحلیل کنید تا روند فروشتان را به طور قابل توجهی بهبود بخشید.

نوپانا: شما وب‌سایت خود را راه‌اندازی و کمپین‌های بازاریابی خود را آغاز کرده‌اید و یک تیم عالی خدمات مشتری نیز برای کسب‌و‌کارتان در نظر گرفته‌اید. با این حال، هنوز هم احساس بازماندگی می‌کنید و بر این باور هستید که تمام بخش‌ها به‌درستی به یکدیگر متصل نیستند. نگران نباشید. این حالت برای تازه‌کارها عادی است و برای آن یک راه‌حل وجود دارد.

به گزارش نوپانا، شما با اتصال نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به وب‌سایت خود می‌توانید تمام اطلاعات مشتریان خود را در یک مکان جمع‌آوری و تجزیه‌و‌تحلیل کنید تا روند فروش خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشید.

داشتن یک داشبورد

وب‌سایت شما مقدار زیادی از داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند. این داده‌ها شامل تعداد بازدیدکنندگان منحصر‌به‌فرد یا تکراری که دریافت کرده‌اید، محل بازدیدکنندگان شما، نرخ کلیک، مدت زمان حضور بازدیدکنندگان در سایت و تعداد فروش‌ها هستند.

اگر به (CRM) خود نگاهی بیاندازید، اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان و هدایت بالقوه خود دارید. به‌جای این‌که تمام وقت خود را صرف بررسی و گزینش اعداد، نمودارها و گزارش‌ها کنید، وب‌سایت و (CRM) خود را یکپارچه کنید تا همه اطلاعات را در یک مکان قرار دهید. این کار موجب صرفه‌جویی در زمان و تلاش شما برای مقایسه اعداد و کشف کردن اطلاعات مهم و تکراری می‌شود.

همچنین با انجام این کار می‌توانید از اطلاعات تجزیه‌و‌تحلیل وب‌سایت‌تان برای اطلاع‌رسانی به سرویس خدمات مشتری خود استفاده کنید. به‌عنوان مثال، اگر متوجه شوید که افراد در سایت شما تعدادی از صفحات را جست‌وجو می‌کنند، اما هیچ محصولی را خریداری نمی‌کنند، می‌توانید ببنید نیازمند انجام چه کاری برای تغییر روند فروش و بهبود آن در کسب‌و‌کارتان هستید. شما می‌توانید از ابزاری مانند (Infor CRM) برای نگاهی دقیق‌تر به پیش‌برد تولید و نرخ تبدیل خود در یک داشبورد استفاده کنید که باعث صرفه‌جویی در وقت گران‌بهایتان می‌شود.

 (Infor CRM) یک راه‌حل فناورانه پیشرفته است که کسب‌و‌کارها را قادر می‌سازد به‌طور کامل مهم‌ترین اطلاعات شرکت‌ و مشتری خود را بهینه‌سازی و ارزش‌گذاری کنند.

بهبود زمان پاسخ

یکی دیگر از نتایج عالی ارتباط وب‌سایت و نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری، پاسخ به سوالات و نظرات مشتریان است.

 به‌عنوان مثال، اگر شما در مورد هزینه یک محصول در وب‌سایت خود سوالی را مطرح کنید، آن سوال باید به‌صورت خودکار در (CRM) شما قرار گیرد. از طرف دیگر، نرم‌افزار (CRM) نیز باید قادر به جمع‌آوری اطلاعات در مورد مشتری، مانند محل و زمان صرف شده در سایت و نیز جمع‌آوری اطلاعات از وب‌سایت شما برای پاسخ به سوال باشد.

سپس می‌توانید بخش مناسب را برای پاسخ به سوال یا نظر سریع و همچنین ارائه خدمات عالی به مشتریان اختصاص دهید.

با داشتن تمام اطلاعات در یک مکان، سوالات به صورت تصادفی از دست نرفته و فرد مناسب با مشتری خود صحبت می‌کند. این کار باید منجر به تبدیل بیشتر و کاهش سهم مصرف‌کنندگان شود.

فروش بیشتر

تمام اطلاعاتی که شما از وب‌سایت و نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری دریافت می‌کنید در نهایت منجر به تقویت سطوح پایینی می‌شوند. داده‌ها و تجزیه‌و‌تحلیل‌ها باید در شناسایی بازار هدف، تامین و هدایت شما در تولید و نیز هدایت مشتریان به‌سوی کانال فروش کمک کنند.

(همچنین بخوانید: چگونه به شکایت‌های مشتریان رسیدگی کنیم؟)

با ارائه خدمات بهتر به مشتریان، احتمال بیشتری می‌رود که مشتریان تکراری به‌دست آورید. همچنین انجام این کار در بلند‌‌مدت موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های شما خواهد شد.

در حقیقت، این هزینه پنج برابر بیشتر برای جذب یک مشتری جدید نسبت به حفظ یکی از آن‌ها برای شما کار می‌کند. از (CRM) برای یادگیری آنچه مشتریان از شرکت شما می‌خواهند و انتظار دارند، استفاده کنید تا بتوانید در آینده به آن‌ها تکیه کنید.

(همچنین بخوانید: همه‌چیز درباره مدیریت ارتباط با مشتری)

منبع

برچسب‌ها: مدیریت ارتباط با مشتریCRMافزایش فروشstartupاستارت‌آپکسب‌وکارمشتریشناخت مشتری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره راضیه مومنی

راضیه مومنی

راضیه مومنی دانش‌آموخته مهندسی کامپیوتر است. او از سال ۱۳۹۰ فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه‌های مختلف از جمله علم و فناوری، فضای مجازی، بهداشت و درمان و سواد رسانه‌ای آغاز کرده است. او همچنين سابقه سردبیری و دبیری سرویس در چندين رسانه را دارد.