گم، اپلیکیشنی برای خدمت به زائران کربلا
معرفی استارت‌آپ‌های ایرانی ۸

گم، اپلیکیشنی برای خدمت به زائران کربلا

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۱۱:۰۰ | ۵ دقیقه

در این مطلب قصد داریم استارت‌آپی را به شما معرفی کنیم که در زمینه کمک‌رسانی به زائران کربلا فعالیت می‌کند.

 نوپاناباتوجه به حضور میلیونی زائران حسینی در ایام اربعین، از مشکلاتی که گریبانگیر آن‌ها می‌شود گم‌شدن اشیا و وسایشان است. این مشکل زمانی جدی می‌شود که مدارک مهمی در میان این گم‌شده‌ها باشد. مدارکی همچون پاسپورت و یا شناسنامه که می‌تواند عبور از مرز را با مشکل مواجه کند.

صابر احمدی، از بنیان‌گذاران این استارت‌آپ در خصوص نحوه راه‌اندازی و کار اپلیکیشن خود به خبرنگار نوپانا می‌گوید: «ایده ما زمانی شکل گرفت که در اربعین ۹۵ به همراه چند نفر از دوستان به زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) مشرف شدیم و با نگاه کلی دریافتیم یکی از مشکلاتی که گریبانگیر زائران است گم شدن افراد خردسال و کهنسال و اشیایی از قبیل مدارک، لوازم الکترونیک و . . . است.

این سامانه جهت برطرف کردن این مشکل راه‌اندازی شده است؛ بعد از بازگشت از این سفر معنوی، با تجزیه و تحلیل ایده و صحبت با مسئولانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند دریافتیم وجود سامانه‌ای جهت بر طرف کردن این مشکل احساس می‌شود.

ایده خود به علاوه کلیه جوانب را به صورت کتبی نوشتم و با اعضای تیم در میان گذاشتم و همگی موافقت خود را جهت همکاری اعلام کردند و در ادامه فعالیتمان زیر نظر سازمان پارک علم و فناوری قرار گرفتیم و در اربعین امسال (۱۳۹۶) با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان فعالیتمان را بطور جدی آغاز کردیم و تبلیغات محیطی در استان همدان (باتوجه به عبور زائران ۱۰ استان از شهر همدان) و در موکب‌های پانزده‌گانه استان همدان در شهرهای کربلا و نجف و مرز مهران در حال انجام است و تبلیغات در فضای مجازی استان همدان و رسانه‌های استان همدان در حال پیگیری است.»

روند سامانه گم بدین صورت است که زائران اطلاعات گمشده خود به‌علاوه مکان و زمان گم شدن و اطلاعات تماس خود را وارد می‌کنند و فردی که گمشده را پیدا کرده است وارد سایت می‌شود و با صاحب گمشده تماس می‌گیرد. در واقع سامانه گُم هزینه‌ها و فرایند دستیابی به گمشده را به طرز شگفت‌انگیزی کاسته و بسیاری از مشکلات را برطرف کرده است.

احمدی با اشاره به تفاوت‌های مدل درآمدیشان گفت: «از ابتدا هدفمان کمک به زائران حسینی بوده است و خدماتمان به‌صورت کاملا رایگان و بدون چشم‌داشتی عرضه می‌شود و درخواستمان از مسئولان این است که تیم ما را جهت توسعه روز افزون و هرچه بهتر شدن خدماتمان حمایت کنند.»

او افزود‌: «به حول قوه الهی در اربعین سال‌های آتی خدماتمان را گسترش خواهیم داد وگام کوچکی جهت کمک به زائران گرامی برمی‌داریم تا علاوه بر ایام اربعین در کلیه ایام هم در کنار مردم عزیزمان باشیم و ان‌شاءالله که خدمت کوچکمان مورد قبول امام زمان (عج) قرار گیرد و به سمت اولین مرجع جهت یافتن گمشده‌ها گام برداریم.»

(همچنین بخوانید: موفقیت استار‌ت‌آپ‌های عربی در جذب سرمایه‌‌گذاران خطرپذیر)

برچسب‌ها: کربلاسامانه گممعرفی استارت‌آپنوآوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.