سگ خانگی هوشمند سونی، این‌بار مجهزتر از همیشه
استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته؛ ۸

سگ خانگی هوشمند سونی، این‌بار مجهزتر از همیشه

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۹:۰۰ | ۴ دقیقه

شرکت سونی اعلام کرد که قصد دارد تولید سگ رباتیک هوشمند خود به نام آیبو را از سر گیرد. این ربات اکنون مجهز به هوش مصنوعی پیشرفته و قابلیت اتصال به اینترنت است.

نوپانا: شرکت ژاپنی سونی در سال ۱۹۹۸ وارد دنیای رباتیک شد و سگ رباتیک خود به نام آیبو (Aibo) را وارد بازار کرد. بعد از گذشت چند سال و ارائه چند نسخه مختلف از این ربات، فعالیت شرکت سونی در این زمینه متوقف شد.

در چند هفته گذشته این شرکت اعلام کرد که دوباره قصد دارد ربات قدیمی خود را بسازد. در حال حاضر مدل جدید این سگ رباتیک، (ERS-1000) معرفی شده است که تفاوت‌های زیادی با نسل گذشته خود دارد. اکنون همان تیم سازنده گذشته به همراه یک متخصص هوش مصنوعی مشهور در ژاپن در حال کار روی این ربات هستند.

به گزارش نوپانا، آیبو تغییرات قابل توجهی در ظاهر خود داشته است و با مجهز شدن به هوش مصنوعی پیشرفته و قابلیت اتصال به اینترنت قطعا موفق‌تر از نسل‌های پیش از خود خواهد بود. این ربات مانند اسپیکرهای هوشمند گوگل و آمازون، با استفاده از فرمان‌های صوتی می‌تواند لوازم خانگی را کنترل کند. به گفته شرکت سونی، این سگ خانگی دو نمایشگر (OLED) در چشم‌هایش دارد که می‌تواند با استفاده از آن‌ها عکس‌های زیبایی  از لحظات خوب ثبت کند. این ربات دقیقا مانند سگ‌های عادی است و می‌تواند از پله بالا رود و دنبال صاحب خود بگردد. این ربات با استفاده از سنسورهای خود و به کمک یادگیری ماشین، می‌تواند صداها و تصاویر را پردازش کند و در طول زمان کارکرد خود را بهبود دهد.

کاربران با نصب اپلیکیشن این ربات روی گوشی هوشمند خود می‌توانند تنظیمات آیبو را تغییر دهند و تصاویر ثبت شده آن را ببینند. این ربات‌ می‌تواند اطلاعاتی که یاد می‌گیرد را در فضای ابری به اشتراک بگذارد تا بقیه ربات‌ها از این اطلاعات استفاده کنند و کارکرد خود را بهبود دهند. کاربران برای استفاده از پشیبان‌گیری خودکار در فضای ابری و همچنین استفاده از اپلیکیشن، باید به صورت سالانه ۲۶ دلار پرداخت کنند.

پیش فروش این ربات با قیمت ۱۷۰۰ دلار در ژاپن شروع شده است و از چند ماه دیگر این سگ خانگی هوشمند در بازار عرضه خواهد شد.

(همچنین بخوانید:‌ رونمایی ای‌بی (eBay) از موتور جست‌وجوی هوشمند خود)

برچسب‌ها: رباتیکربات خانگیسونیآیبوAiboهوش مصنوعیتکنولوژی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.