تخصیص سرمایه ۱۳۳ میلیون دلاری به استارت‌آپ‌های عربستانی
سرمایه‌گذاری سعودی‌ها بر کسب‌وکارهای نوپا؛ ۸

تخصیص سرمایه ۱۳۳ میلیون دلاری به استارت‌آپ‌های عربستانی

توسط محمد طالبیان | ۱۳۹۶/۰۸/۱۰ - ۱۷:۰۰ | ۳ دقیقه

شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی عربستان سعودی، در سه ماه ابتدایی سال آینده میلادی می‌توانند از سرمایه‌ای ۱۳۳ میلیون‌دلاری که توسط «شهر ملک عبدالعزیز برای دانش و تکنولوژی» فراهم می‌شود، استفاده کنند.

نوپانا: شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی عربستان سعودی در سه ماه ابتدایی سال آینده میلادی می‌توانند از سرمایه‌ای معادل ۵۰۰ میلیون ریال عربستان (۱۳۳.۳ میلیون دلار) که توسط «شهر ملک عبدالعزیز برای دانش و تکنولوژی» فراهم می‌شود، استفاده کنند. «شهر ملک عبدالعزیز برای دانش و تکنولوژی» در اصل نامی است که روی مرکز علم و تکنولوژی عربستان سعودی گذاشته شده است. این مرکز، برنامه‌ای با نام «بادر» راه‌اندازی کرده است تا با سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهی آن‌ها، تاثیر مثبتی روی اقتصاد، افزایش تولید و ایجاد مشاغل برای جوانان عربستانی بگذارد.

طبق بیانیه منتشر شده برای بادر، سرمایه‌گذاری مورد نظر برای تسریع فرایند رشد استارت‌آپ‌های مختلف در ازای دریافت سهمی از آن‌ها صورت می‌گیرد. برنامه شتاب‌دهی بادر برنامه‌های بسیاری همچون کارگاه‌های آموزشی و تمرینی را طی ۹۰ روز برای تبدیل ایده‌های نوآورانه به پروژه‌های عملی برگزار می‌کند. گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که ایجاد ارتباط میان استار‌ت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران حاضر در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه باعث شده است که در مدت ۹ ماه ابتدایی سال جاری میلادی، جذب سرمایه در عربستان به نسبت همین بازه زمانی در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یابد.

از جمله استارت‌آپ‌هایی که در سه ماه گذشته موفق شده‌اند به واسطه برنامه بادر سرمایه جذب کنند، می‌توان به Foodics Company ، Matic  و Smart Control اشاره کرد که به ترتیب ۴، ۳ و ۱.۶ میلیون دلار جذب سرمایه داشته‌اند. پیش از این مدیرعامل برنامه بادر گفته بود که «نیاز به سرمایه‌گذاری در مراحل اول استارت‌آپ‌ها وجود دارد و به همین دلیل شتاب‌دهنده بادر هدف خود را به صورت خاص روی این مرحله قرار داده‌ است تا با سرمایه‌گذاری و پشتیبانی از طریق برنامه‌های مشاوره‌ای و آموزشی، استارت‌آپ‌ها را سریع‌تر به مراحل درآمدزایی برساند.»

(همچنین بخوانید: موفقیت استار‌ت‌آپ‌های عربی در جذب سرمایه‌‌گذاران خطرپذیر)

منبع

برچسب‌ها: عربستان استارت‌آپمنطقه خاورمیانه سرمایه‌گذاریشتاب‌دهندهجذب سرمایه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد طالبیان

محمد طالبیان

محمد طالبیان، دانش‌آموخته رشته مهندسی سخت‌افزار، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ به‌صورت جدی در نشریات و رسانه‌های آنلاین حوزه فناوری و بازی‌های ویدئویی شروع کرد. او در حال حاضر، دبیر چند سرویس روزنامه و مجله سراسری و سردبیر وبسایتی مرتبط با بازی‌های ویدئویی است.