پنج تکنیک بازاریابی برای سال جدید
بازاریابی در نسخه 2017 ۷.۳

پنج تکنیک بازاریابی برای سال جدید

توسط علی رنجبران | ۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۱۳:۵۲ | ۵ دقیقه

پیش‌بینی آینده کاری دشوار است، اما می‌توان چشم به بعضی تکنیک‎های نسبتا مطمئن دوخت که در سال جدید برای بازاریابی به کارتان می‌آیند.

آینده بازاریابی در سال جدید از طرفی شامل کمپین‌های خلاقانه در شبکه‌های اجتماعی است و از سوی دیگر به تولید محتوای دقیق می‌پردازد. هرچند بارها در این سال دیده‌ایم که پیش‌بینی آینده کاری دشوار است، اما می‌توان چشم به بعضی روش‌های نسبتا مطمئن دوخت که شما را با پنچ تکنیک از آنها آشنا می‎کنیم.

محتوای موجز

بازاریابی محتوا در دهه گذشته همواره در رشد و تکاپو بوده است. در سال گذشته شاهد جهش محسوسی در محتوای با جزئیات بودیم. دیگر کلیدواژه‌های قدرتمند و پیوندها به تنهایی کافی نیستند. محتوای شما باید به اندازه‌ای مرتبط و جذاب باشد که خوانندگان را به خواندن بیش از یک پاراگراف ترغیب کند. با وجود حجم محتوا و داده در دنیای امروز هر قطعه اطلاعات باید دقیقا به گوش شنونده مختص خود برسد.

کمپین‌های خلاقانه رسانه‌های اجتماعی

سال گذشته شاهد تغییرات عظیمی در عرصه شبکه‌های اجتماعی بودیم، حالا که رسانه‌های اجتماعی تبدیل به منابع اصلی اخبار، تبلیغات و سایر اشکال اطلاعاتی شده‌اند، اهمیت ایجاد خلاقیت و تنوع در کمپین‌های بازاریابی بیش از هر وقت دیگری است. از فیلترهای اسنپ‌چت گرفته تا رخدادهای زنده فیسبوکی، کمپین‌هایی هستند که می‌توانند نتیجه و بازخورد بهتری دریافت کنند و با این اتفاقات همسان و همراه شوند.

قدرت محتوای تعاملی

سال‎های گذشته نمایانگر تاثیر و قدرتی بوده اند که روش‌های تعاملی می‌توانند داشته باشند. چالش سطل آب یخ و اخیرا هم چالش مانکن، بی دلیل تبدیل به پدیده‌های مورد بحث شبکه‌های اجتماعی نشده‌اند. درگیر شدن و جزئی از قصه و خبر بودن برای همه جذاب است. اگر کسی بتواند مشتری‌هایش را به داخل محدوده‌اش بکشاند و به او این حس را بدهد که جزئی از اتفاقی بزرگتر است، می‌تواند حس هیجان و وفاداری را در شنونده‌هایش تقویت کند.

داشتن حس تعلق

با اینکه این موضوع مفهومی نو نیست، اما اهمیتی روزافزون پیدا کرده است. در حالی که تبلیغات تبدیل به پدیده‌ای شده که همه جا و همیشه حاضر است، مصرف‎کننده‌ها برای آگاهی از کیفیت و ارزش یک محصول به دیگرانی چون خودشان روی می‌آورند. این که اسم و تصویری برای پایگاه مشتریان خود داشته باشید به آنها حس تعلق به برند شما را می‌دهد.

پیدا کردن شنوندگان ویژه

در شرایطی که امکان دسترسی به تعداد فراوانی از شنوندگان به صورت هر روزه وجود دارد، اهمیت پیدا کردن و هدف قرار دادن دسته مشخصی از شنوندگان مهم‎تر از قبل شده است. کمپینی که سعی می‌کند برای همه راضی کننده باشد باعث می‌شود برند شما کم کم در هیاهوی تمام داده‌های دیگر محو شود. پیدا کردن و هدف گرفتن دسته خاصی از مشتریان ممکن است نیازمند کار بیشتر باشد اما در دراز مدت ثمربخش تر خواهد بود.

اما مهم‌تر از همه اینها، پیدا کردن روش‌های جدید برای تعامل با مشتری است. چه اتفاق پرسروصدای بعدی واقعیت مجازی باشد یا هوش مصنوعی، باید به شکلی تاثیرگذار از آن برای تعامل استفاده کرد.

برچسب‌ها: کارآفریناپلیکیشنایدهبازاربرندینگکار گروهی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علی رنجبران

علی رنجبران

علی رنجبران دانش آموخته مهندسی معدن از دانشگاه تهران است. او از سال ۱۳۸۳ در نشریات دانشجویی و سپس به صورت حرفه‌ای در رسانه‌های مختلف به روزنامه‌نگاری علمی و ترویج دانش و فناوری مشغول بوده است. علی رنجبران سابقه دبیری تحریریه، دبیر سرویسی چندین نشریه معتبر را دارد.