اشتباهاتی که سد راه موفقیت برندها در شبکه‌های اجتماعی می‌شوند
محتوای بی‌کیفیت منتشر نکنید؛ ۷

اشتباهاتی که سد راه موفقیت برندها در شبکه‌های اجتماعی می‌شوند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۱۲:۰۰ | ۹ دقیقه

امروزه کاربرد رسانه‌های اجتماعی در هویت بخشیدن به برندها بر همگان ثابت شده است؛ اما هنوز اشتباهاتی رایج، مانع موفقیت تعدادی از آن‌ها در این رسانه‌ها می‌شود.

نوپانا: اگر صادقانه قضاوت کنیم، از نظر کیفی حجم زیادی از محتوای رسانه‌های اجتماعی که توسط برندها منتشر ‌می‌شود در وضعیت مطلوبی نیست. در واقع از حیث موضوع، کپی‌برداری، کیفیت عکس و مسائلی از این دست، بسیاری از مطالب ضعیف هستند. خوشبختانه پیشگیری از این اشتباهات بسیار راحت و آسان است. در ادامه مواردی را به شما معرفی می‌کنیم که مخاطبان تمایلی به دیدن آن‌ها ندارند:

۱. مطالب غیر مرتبط

شما اکثرا با پست‌های غیر مرتبطی مانند اخباری از ورزش‌های مختلف یا رویدادهایی شامل جشن‌های ملی یا بلایای طبیعی در لابه‌لای محتواهای برندها مواجه شده‌اید. متاسفانه اشخاص و شرکت‌ها به امید این که طرفداران بیشتری به دست آورند، موضوعات داغ را به پست‌های خود تزریق می‌کنند. اگر موضوع یا رویدادی با حوزه شما هم‌خوانی ندارد یا کاملا بی‌ربط است، نباید به آن بپردازید.

جانب احتیاط را از دست ندهید و فقط روی موضوعاتی که به کسب‌و‌کار شما مربوط می‌شوند تمرکز کنید.

۲. عکس‌های بی‌کیفیت

عکس‌های بی‌کیفیت به ارزش برند شما در ذهن مشتریان لطمه می‌زنند. از نظر کاربران اگر برندی نمی‌تواند زمانی را برای انتشار محتوای باکیفیت اختصاص دهد، پس چه تضمینی خواهد بود که محصول یا خدمات باکیفیتی ارائه دهد. بنابراین به جای استفاده از عکس‌های دم‌دستی، فقط عکس‌های باکیفیت را منتشر کنید. لازم نیست که این عکس‌ها با دوربین گران‌قیمت گرفته شده باشند. امروزه کیفیت دوربین اغلب گوشی‌های هوشمند برای عکس‌برداری مناسب کافی است.

عکس بی کیفیت دوربین قدیمی

۳. اظهار نظر در همه‌چیز

ممکن است که شما در حوزه تخصصی خودتان بسیار ماهر باشید؛ ولی دلیل نمی‌شود که خود را همه‌چیزدان بدانید. دلیل اینکه کسی مطالب وبلاگ شما را مطالعه یا ویدئو‌های کانال شما را تماشا می‌کند، برای یاد گرفتن موردی یا صرفا به خاطر سرگرمی است. در این مورد با احتیاط رفتار کنید و برای مخاطبان درباره همه موضوعات سخنرانی نکنید.

۴. غلط‌های نگارشی و املایی

ایرا‌دهای دستوری و املایی شأن حرفه‌ای شما را زیر سوال می‌برند. مورد قضاوت قرار گرفتن به خصوص در فضای مجازی که اغلب ارتباط زنده‌ای با افراد وجود ندارد، اجتناب‌ناپذیر است. همیشه قبل از انتشار مطلبی چندین بار آن را از لحاظ صحت املایی و نگارشی بررسی کنید.

غلط های نگارشی

(همچنین ببینید: در ماراتن شبکه‌های اجتماعی، پیشگام باشید)

۵. محتوای خشک و بی‌‌‌روح

هیچ‌چیز شما را سردمزاج و منزوی‌تر از انتشار محتوای خشک و بی‌احساس نشان نمی‌دهد. در نظر داشته باشید شما تنها شخصی نیستید که این مطالب را می‌خواند. افراد دیگر با تجربه‌های متنوع و متفاوت نیز آن را خواهند خواند. در این‌باره حواستان را جمع کنید و روال مناسبی داشته باشید.

۶. استفاده زیاد از هشتگ

به منظور پوشش دادن موضوعات متنوع، در استفاده از هشتگ افراط نکنید. این کار باعث می‌شود که حتی مطالب مفید نیز اسپم تصور شوند. مطالعه انجام‌شده توسط بافر نشان می‌دهد که در توییتر و اینستاگرام استفاده از حداقل ۲ و حداکثر ۱۱ هشتگ ایده‌آل است. با یک حساب سرانگشتی حواستان به هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید باشد. مطمئن شوید که آن‌ها مخاطب را از موضوع اصلی که قصد دارید به آن‌ها ارائه دهید، منحرف نمی‌کنند.

۷. مطالب فرعی بیش از حد

مخاطبان شبکه‌های اجتماعی به دلایل مختلفی شما را دنبال می‌کنند. از یک کمدین انتظار پست‌های خنده‌دار دارند و از فیلسوف انتظار مطالبی دارند که آن‌ها را به تفکر وا دارد. محتوا باید تفکر یا هویت برند را منعکس کند. البته انتشار تعدادی پست‌ درباره‌ دغدغه‌های اجتماعی که نشان‌دهنده تعهدات اخلاقی است، مشکلی ندارد؛ ولی باید اکثر مطالب در راستای هویت برند باشد.

مطالب فرعی در محتوا

۸. تصاویر سطح پایین

وقتی تصویری را که می‌خواهید در مطلبی استفاده کنید انتخاب می‌کنید، این نکته را به یاد داشته باشید که اگر مانند عکس‌های مجانی استفاده‌شده در برخی کتاب‌های درسی به نظر می‌رسد نباید آن را به کار ببرید. بهترین راه‌‌حل، پرداخت هزینه اشتراک سایت‌های عکس‌ خام یا استخدام یک عکاس حرفه‌ای است.

البته اگر شما خودتان در عکاسی مهارت داشته باشید هزینه بسیار کمتری خواهد داشت. از سایت‌های (Pexels) و (Unsplash) غافل نشوید. این سرویس‌ها به شما اجازه می‌دهند که حجم زیادی از عکس‌های خام را بدون واترمارک رایگان دانلود کنید.

در نهایت به یاد داشته باشید که احساسات انسان‌ها شبیه یک پاندول است. موضوعی که دیروز جذاب و خوشایند بود می‌تواند به‌سرعت به موضوعی تلخ برای مشتریان تبدیل شود. به‌عنوان یک برند باید تلاش کنید که در بالای قله قرار داشته باشید یا حداقل با سرعت تغییرات حرکت کنید. بنابراین مخاطبان شما از مطالبی که خلق می‌کنید دلزده نخواهند شد.

برای موفقیت روی همه ابعاد کیفی محتوایی که منتشر می‌کنید، توجه داشته باشید. با انتشار مطالب باکیفیت و داشتن استراتژی پلکانی، برای درو کردن فواید شبکه‌های اجتماعی فقط به زمان نیاز خواهید داشت.

(همچنین ببینید: فالوئرهایی که مشتری واقعی می‌شوند)

منبع

برچسب‌ها: شبکه‌های اجتماعیبرندسازیموفقیت کسب‌و‌کارفروشبرندینگبازاریابی اجتماعیجذب مخاطب
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.