ارائه استارت‌آپ به سرمایه‌گذار: از تحقیقات بازار تا اطلاعات عملیاتی
استارت‌آپ؛ صفرکیلومتر (قسمت چهل‌وسوم) ۸

ارائه استارت‌آپ به سرمایه‌گذار: از تحقیقات بازار تا اطلاعات عملیاتی

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۸/۱۰ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

در استارت‌آپ صفر کیلومتر یاد می‌گیریم چطور یک استارت‌آپ را از صفر شروع کنیم.

نوپانا:‌ پس از اینکه تیم خود را تشکیل دادید، کسب‌وکار خود را آغاز کردید و در این راه به موفقیت‌های نسبی و یا حتی امید به موفقیت رسیدید شاید به فکر جذب سرمایه و توسعه کسب‌وکار خود بیفتید. اگر می‌خواهید کسی را به سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ خود علاقه‌مند کنید، باید ایده خود را به آن شخص و یا مشاوران آن شخص ارائه کنید. مهارت‌های ارائه، قابل آموزش و ارزیابی هستند و از بخش‌های مهم آموزش‌های کارآفرینی محسوب می‌شوند.

باید توجه کنید که برای ارائه کسب‌وکار خود به سرمایه‌گذار زمان کمی در اختیار شماست و شما باید در همین زمان کم اطلاعات زیادی را در اختیار او قرار دهید. بنابراین با خواندن این مطلب خود را برای این مرحله آماده کنید و سعی کنید طبق قواعد زیر عمل کنید:

تحقیقات بازار

اعتبارسنجی فرصت‌ها از طریق تحقیقات بازار شخص ثالث یکی از ابعاد کلیدی برای علاقه‌مند‌سازی سرمایه‌گذاران است. اگر شرکت‌های خوش‌نامی مانند «Gartner، eMarketer یا Forrester» هم تحقیقات شما را تایید کنند، در شناسایی و کمی‌سازی فرصت موردنظر گام بزرگی برداشته‌اید.

اطلاعات بازاریابی

معیارهایی که رشد کسب‌وکار شما را موجب می‌شوند، کدام‌اند؟

برای کسب‌وکارهای مبتنی بر وب، ازجمله آن‌هایی که از مدل‌های بازار و نرم‌افزار‌های خدماتی استفاده می‌کنند، معیارهای مهم عبارت‌اند از ترافیک سایت، ثبت‌نام کاربران، تراکنش‌ها و تکرار خرید مشتریان. این «عوامل اقتصادی هر واحد» مانند هزینه هر مشتری راغب (CPL) و هزینه جذب هر مشتری (CPA) برای سرمایه‌گذاران شما بیشترین اهمیت را خواهند داشت. همین حالا وقت بگذارید و این معیارها را تعیین، گذشته آن‌ها را ترسیم و آینده آن‌ها را پیش‌بینی کنید.

اطلاعات عملیاتی

معیارهای عملیاتی کلیدی کسب‌وکار باید در اطلاعات عملیاتی لحاظ شوند. این معیارها ازجمله رفتار مصرفی خریدار در بازار باید در اینجا تشریح شوند.

صرف‌نظر از نوع کسب‌وکار، خدمات‌رسانی مناسب به مشتریان برای موفقیت بلندمدت شما ضروری است. امتیازات رضایتمندی مشتریان و انواع دیگر بازخوردهای آن‌ها نشان می‌دهند که کیفیت رفتار و برخورد شما با مشتریان چگونه است.

قسمت پیشین:

قسمت چهل‌ودوم

برچسب‌ها: استارت‌آپ؛ صفرکیلومترارائه استارت‌آپتحقیقات بازاربازاریابیتوسعه کسب‌وکاراطلاعات عملیاتی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.