ارائه استارت‌آپ به سرمایه‌گذار: از ساختار سازمانی تا بیمه
استارت‌آپ؛ صفرکیلومتر (قسمت چهل‌ودوم) ۶.۷

ارائه استارت‌آپ به سرمایه‌گذار: از ساختار سازمانی تا بیمه

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۸/۰۹ - ۱۳:۰۰ | ۵ دقیقه

در استارت‌آپ صفر کیلومتر یاد می‌گیریم چطور یک استارت‌آپ را از صفر شروع کنیم.

نوپانا:‌ پس از اینکه تیم خود را تشکیل دادید، کسب‌وکار خود را آغاز کردید و در این راه به موفقیت‌های نسبی و یا حتی امید به موفقیت رسیدید شاید به فکر جذب سرمایه و توسعه کسب‌وکار خود بیفتید. اگر می‌خواهید کسی را به سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ خود علاقه‌مند کنید، باید ایده خود را به آن شخص و یا مشاوران آن شخص ارائه کنید. مهارت‌های ارائه، قابل آموزش و ارزیابی هستند و از بخش‌های مهم آموزش‌های کارآفرینی محسوب می‌شوند.

باید توجه کنید که برای ارائه کسب‌وکار خود به سرمایه‌گذار زمان کمی در اختیار شماست و شما باید در همین زمان کم اطلاعات زیادی را در اختیار او قرار دهید. بنابراین با خواندن این مطلب خود را برای این مرحله آماده کنید و سعی کنید طبق قواعد زیر عمل کنید:

ساختار سازمانی

ساختار سازمانی شرکت‌ها با هم تفاوت دارد. همه شرکت‌ها دست کم گواهی ثبت شرکت و احتمالا اساسنامه شرکت دارند. اگر ساختار شرکت شما پیچیده‌تر است و شرکت مادر و شرکت‌های عملیاتی را شامل می‌شود یا شعباتی در کشورهای مختلف دارد، اسناد ثبت هر یک از این واحدها را نیز باید در نظر بگیرید.

اطلاعات مالی

اگر حداقل یک سال است که مشغول کسب‌وکار هستید، حتما صورت‌های مالی نیز دارید. صورت‌های حسابرسی شده قطعا اطمینان بیشتری به سرمایه‌گذارانی که به دنبال راستی‌آزمایی هستند، خواهند داد؛ بنابراین در صورت امکان، صورت‌های مالی تمام سال‌ها را پیش خود نگه دارید.

برای جذب سرمایه هرچند اندک، از شما می‌خواهند مدل مالی خود را ارائه دهید. مدل مالی، همان کسب‌وکار شماست که به اجزای آن تجزیه شده و در قالب مجموعه‌ای صفحه گسترده ارائه می‌شود. این صفحه گسترده تعدادی ورودی را شامل می‌شود که به راحتی می‌توان آن‌ها را تغییر داد تا سناریوهای مختلف ازجمله افزایش نرخ استخدام نمایندگان فروش یا کاهش هزینه تبلیغات در دوره‌های کم رونق فصلی را منعکس کند. در واقع این مدل مهم‌ترین سند بعد از اسلاید ارائه محسوب می‌شود.

منابع انسانی

قراردادهای استخدام کارمندان کلیدی و قالب استخدامی استاندارد شرکت نیز می‌تواند در صورت راستی‌آزمایی دقیق‌تر شرکت، مورداستفاده قرار گیرد. احتمال دارد درباره استخدام، آموزش و خاتمه همکاری نیز سوالاتی مطرح شود. مدارک راهنمای منابع انسانی یا راهنمای کارمندان را در اختیار داشته باشید تا سرمایه‌گذاران، فرصت ارزیابی سیاست‌ها و رویه‌های منابع انسانی شرکت شما را داشته باشند.

بیمه

بیمه اموال و دارایی‌ها که شامل خسارت دارایی‌های فیزیکی شرکت است، در گواهی بیمه به‌طور خلاصه قید می‌شود. در مورد سایر بیمه‌های متداول مانند بیمه خطا و غفلت کارکنان یا بیمه سایبری نیز همین‌طور است و این روش بسیار خوبی برای حفاظت از داده‌ها در برابر از بین رفتن یا دسترسی غیرمجاز به آن‌ها است.

قسمت پیشین:

قسمت چهل‌ویکم

برچسب‌ها: استارت‌آپ؛ صفرکیلومترارائه استارت‌آپمنابع انسانیساختار سازمانیاطلاعات مالیبیمه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.