با اقدامات نیکوکارانه، برند خود را توسعه‌ دهید
شروعی برای برندسازی (قسمت بیست‌وچهارم) ۸

با اقدامات نیکوکارانه، برند خود را توسعه‌ دهید

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۱۴:۰۰ | ۴ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت بیست‌وچهارم:

مدیریت گروه محصولات

به‌گزارش نوپانا، این سبک از مدیریت توسط شرکت پراکتر‌ اند گمبل (Procter And Gamble) در راستای بهبود شیوه مدیریت برند‌ها پایه‌گذاری‌ شد. در مدیریت برند، مدیران با دید تک‌بعدی و بدون در نظر‌ گرفتن دیگر برند‌های همان شرکت که در همان گروه محصولات یا گروه‌های مرتبط با آن‌ها قراردارند، فعالیت می‌کنند؛ اما با ظهور این سبک جدید، مدیران علاوه بر تعهد در قبال گروه محصولات، در قبال عملکرد مالی هر برند نیز مسئولیت دارند. آن‌ها بر بهینه‌سازی و موقعیت‌هایی که در آن طرح‌های تشویقی هم‌پوشانی‌ دارند، مدیریت می‌کنند.

(همچنین بخوانید: همه چیزهایی که باید درباره شتاب‌دهنده‌ها بدانید)

برند‌سازی نیکوکارانه

به شیوه‌ای از برندسازی که در آن یک سازمان انتفاعی از طریق انجام امور خیریه و نیکوکارانه، منافع ۲ طرف را دنبال می‌کند، برندسازی نیکوکارانه می‌گویند. به‌طور کلی خیریه به سازمانی گفته می‌شود که ارزش‌ها، اعتقادات و مخاطبانی را با شرکتی که حامی اقدام نیکوکارانه مرتبط با آن سازمان است، به اشتراک می‌گذارد.

این روش از برند‌سازی مصداق انجام مسئولیت‌های اجتماعی و اقدامات بشردوستانه شرکت‌ها است. از آن‌جا که مردم از تبلیغات خسته‌ شده‌اند، به همین دلیل لازم است سازمان‌هایی که قصد انجام این نوع برندسازی را دارند؛ ارتباط راهبردی و بلند‌مدت را به سود شرکت، محصول و یا خدمت خود، با سازمان‌های غیرانتفاعی نیکوکاری داشته‌ باشند.

موسسه خیریه محک و همکاری آن با شرکت‌ها، یکی از مثال‌های بارز این نوع برند‌سازی است. همچنین این اقدامات می‌تواند در بخش توسعه‌ برند به سازمان شما کمک چشم‌گیری‌ کند.

قسمت پیشین:

قسمت بیست‌وسوم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: برندینگبرندبرندسازی نیکوکارانهمحصولعملکرد مالی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.