اهمیت نرم افزار استاندارد مدیریت ارتباط با مشتری
استارت‌آپ؛ صفرکیلومتر (قسمت سی‌ و هشتم) ۸

اهمیت نرم افزار استاندارد مدیریت ارتباط با مشتری

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

در استارت‌آپ صفر کیلومتر یاد می‌گیریم چطور یک استارت‌آپ را از صفر شروع کنیم.

نوپانا: نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری نیز همانند تمامی ابزارهای دیگر کسب‌وکار باید به‌درستی انتخاب و خریداری شود.

به گزارش نوپانا، بهترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری این قدرت را دارند که یک تیم فروش را به ماشینی تبدیل کنند که می‌تواند با کمترین زحمت کارهای بیشتری انجام دهد، و چندین قدم در هر معامله‌ای جلوتر باشد. اولین و مهم‌ترین گام برای موفقیت کسب‌وکار شما در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری که غالبا به‌درستی انجام نمی‌شود، پیدا کردن نرم‌افزاری است که شما و تیمتان عملا از آن سود ببرید.

شرکت ها معمولا برای تهیه نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری، سرمایه‌گذاری سنگینی انجام می‌دهند؛ اما تعداد کمی از کاربران می‌توانند از نرم‌افزار به بهترین نحو استفاده کنند و این امر موجب می‌شود عملکرد تیم و کارمندان رشدی نداشته باشد.

طبق تحقیقات جهانی انجام شده، کسب‌وکارهای جهانی در سال ۲۰۱۳ تقریبا ۲۰ میلیون دلار برای مدیریت ارتباط با مشتری هزینه کرده‌اند؛ با این وجود، کاربران نتوانستند با نرم‌افزار به خوبی ارتباط برقرار کنند.

اگر نمایندگان فروش (به‌عنوان کاربران اصلی مدیریت ارتباط با مشتری) فعالیت‌های روزانه خود مانند تماس، برنامه‌ریزی ملاقات‌ها و یادداشت‌های مربوط به تماس‌ها و ملاقات‌ها را در نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری ثبت نکنند، مرحله پایانی چرخه فروش، تنها به جست‌وجوی طولانی در میان اطلاعات مربوط به ایمیل‌ها و برگه‌های یادداشت خلاصه می‌شود. این امر ما را مجبور می‌کند تا برای گرفتن تصمیمات تجاری مهم تنها به اطلاعات موجود در ذهن خود تکیه کنیم و در نتیجه فرصت‌ها و درآمدزایی را از دست می‌دهیم.

داده‌های ناقص و نادرست در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری نیز در ارزیابی معاملات فروش یا عملکرد کارمندان، به مدیران فروش کمکی نمی‌کنند. خلا بین فروش واقعی و انتظارات مدیران سرانجام منجر به پیش‌بینی‌های ضعیف در مورد فروش و ناتوانی در انجام اقدامات اصلاحی می‌شود.

برای جلب رضایت تیم فروش، مدیران باید در انتخاب نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری به خوبی دقت کنند. مدیران باید کلیه پرسنل یک مجموعه را ملاقات کنند، نیازهای آنها را تحلیل کنند و به تعدادی از سوالات قبل از انتخاب نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری پاسخ دهند.

قسمت پیشین:

قسمت سی‌ و هفتم

برچسب‌ها: استارت‌آپ؛ صفرکیلومترمدیریت ارتباط با مشتریCRMکسب‌و‌کارمشتری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.