برنامه چشم‌انداز ۱۰۰ ساله امارات با هدف توسعه هوش مصنوعی
در راستای بهبود عملکرد در سرویس‌های الکترونیک؛ ۸

برنامه چشم‌انداز ۱۰۰ ساله امارات با هدف توسعه هوش مصنوعی

توسط محمد طالبیان | ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۱۷:۰۰ | ۲ دقیقه

حاکم دبی، استراتژی توسعه هوش مصنوعی را بخش مهمی از برنامه چشم‌انداز صد ساله امارات متحده عربی تا سال ۲۰۷۱ اعلام کرد.

نو‌پانا: شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست‌وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی، استراتژی توسعه هوش مصنوعی را به‌عنوان بخش مهمی از اهداف برنامه چشم‌انداز ۱۰۰ ساله امارات تا سال ۲۰۷۱ اعلام کرد.

به گزارش نوپانا،‌ گزارش‌ها حاکی از آن است که این برنامه هدف خود را ارتقای عملکرد دولت و ایجاد محیطی نوآورانه و پربازده از طریق سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی تعیین کرده است. شیخ محمد در همین رابطه توضیح داده است که: «چشم‌انداز ۱۰۰ ساله امارات از همین حالا با تمرکز روی هوش مصنوعی کار خود را آغاز کرده است تا پایه محکمی برای آینده باشد. ما ۱۶ سال پیش کار روی سرویس‌های الکترونیک را شروع کردیم و امروز مرحله‌ جدیدی را شروع می‌کنیم که براساس هوش مصنوعی است.»

شیخ محمد در ادامه افزود: « به دنبال این هستیم که تمامی ابزارها و متدلوژی‌های مرتبط با هوش مصنوعی را برای اطمینان از عملکرد بهتر دولت در تمامی سرویس‌های الکترونیک به دست آوریم.» او به این مسئله نیز اشاره داشت که اپلیکیشن‌های مرتبط با هوش مصنوعی، درآمد و موقعیت‌های جدیدی را برای این کشور به وجود می‌آورند.

منبع 

برچسب‌ها: امارات‌ متحده عربیهوش مصنوعیفناوریچشم‌اندازسرویس‌های الکترونیک
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد طالبیان

محمد طالبیان

محمد طالبیان، دانش‌آموخته رشته مهندسی سخت‌افزار، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ به‌صورت جدی در نشریات و رسانه‌های آنلاین حوزه فناوری و بازی‌های ویدئویی شروع کرد. او در حال حاضر، دبیر چند سرویس روزنامه و مجله سراسری و سردبیر وبسایتی مرتبط با بازی‌های ویدئویی است.