سرعت رشد استارت‌آپ خود را «هک» کنید!
سریع‌تر رشد کنید؛ ۸

سرعت رشد استارت‌آپ خود را «هک» کنید!

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ - ۱۲:۰۰ | ۸ دقیقه

تمایل کسب‌و‌کارهای استارت‌آپی به رشد سریع باعث به وجود آمدن عبارت جدیدی به نام «هک کردن رشد» شده است. این روش، سرعت رشد استارت‌آپ شما را چندین برابر می‌کند.

نوپانا: کسب‌و‌کارهای نوپا یا استارت‌آپ‌ها همواره به دنبال استراتژی‌های رشددهنده هستند تا بتوانند با افزایش مشتری‌های وفادار خود، کسب‌و‌کارشان را رونق دهند. علاقه و تمایل کسب‌و‌کارهای استارت‌آپی به رشد سریع باعث به وجود آمدن عبارت جدیدی به نام «هک کردن رشد» شده است. این عبارت زمانی به کار می‌رود که یک استارت‌آپ بخواهد از طریق روش‌های بازاریابی به رشد سریعی برسد. بسیاری از آن‌ها برای رسیدن به نتیجه مورد نظر خود از ایده‌ها و روش‌های جدید استفاده می‌کنند.

استارت‌آپ مون دیوایسز (MonDevices) در سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کرد و با استفاده از هک رشد توانست به پیشرفت مورد نظر خود برسد. این استارت‌آپ، ارزان‌ترین مانیتورهای خواب هوشمند را به بازار عرضه می‌کند. این مانیتورها تنفس و حرکت بچه‌ها را در خواب زیر نظر دارند و به والدین کمک می‌کنند که خواب خوب و راحتی را در طول شب داشته باشند. لو گرونکو (Lev Grzhonko)، مدیرعامل این استارت‌آپ در مورد استراتژی‌های تاثیرگذار روی موفقیت این شرکت صحبت کرده است که در ادامه می‌خوانیم.

idea

۱. تیمی از افراد سرمایه‌گذار روی پروژه تشکیل دهید

یک تیم خوب، پایه و اساس رشد هر کسب‌و‌کاری است. استفاده از نقطه قوت هر یک از اعضای تیم و سپردن مسئولیت‌های مناسب به او باعث بالا رفتن میزان بهره‌وری و بهبود نتایج می‌شود. گرونکو یکی از دلایل موفقیت استارت‌آپ خود را استخدام افرادی می‌داند که نسبت به موفقیت شرکت متعهد بوده و ایده‌های جالبی ارائه می‌دهند. او می‌گوید: «شرکت ما ارزش اجتماعی بسیار بالایی دارد. محصولات ما تلاش می‌کنند که جان انسان‌ها را نجات دهند. ما فکر می‌کنیم اغلب کسب‌و‌کارها دارای ارزش‌های اجتماعی هستند که باید با دیگران به اشتراک گذاشته شوند.»

تمام افرادی که در تیم‌های کوچک مشغول به کار هستند، باید با جدیت کار کنند. محیط کار گروه‌های کوچک باید شفافیت داشته و اعضای آن با هم احساس راحتی داشته باشند. همچنین باید اهداف شرکت را به خوبی بشناسند و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنند. اما دنیای استارت‌آپ برای همه افراد نیست.

کسانی که دوست دارند به آن‌ها گفته شود چه کاری باید انجام دهند و ترجیح می‌دهند در محیط‌های ساخت‌یافته کار کنند، نمی‌توانند با فرهنگ استارت‌آپ کنار بیایند. کسانی که در محیط استارت‌آپ کار می‌کنند به کار خود علاقه دارند و هر روز خود را با عشق و علاقه به کارشان آغاز می‌کنند. کارآفرینان می‌دانند که چه موقع بهترین افراد را دور خود جمع کرده‌اند. زمانی که تمام اعضای تیم بتوانند به طور مستقل کار کنند و با ابتکارات خود شرکت را رو به‌جلو پیش ببرند.

۲. بودجه شرکت را خودتان تامین کنید و رشد آهسته و مداوم داشته باشید

استارت‌آپ مون دیوایسز (MonDevices) تاکید زیادی روی تامین بودجه شرکت توسط خود شرکت و داشتن رشد مداوم می‌کند. گرونکو می‌گوید: «دریافت میلیون‌ها دلار سرمایه بسیار وسوسه‌انگیز است و مشکلات شرکت را به سرعت حل می‌کند. اما این روش گاهی اوقات و مخصوصا برای کارآفرینان جواب نمی‌دهد.» پیدا کردن منابع مالی توسط خود شرکت از طریق بوت‌استرپ (عدم دریافت پول از سرمایه‌گذاران) و رسیدن به یک جریان ثابت از درآمد باعث سوددهی شرکت می‌شود.

اهداف سرمایه‌گذاران کاملا متفاوت از اهداف بنیان‌گذاران است. سرمایه‌گذاران موفقیت شرکت‌های زیادی را هدف قرار می‌دهند؛ در حالی که بنیان‌گذاران تنها برای پیروزی و موفقیت شرکتی که راه‌اندازی کرده‌اند وقت می‌گذارند. خیلی سخت است که یک شرکت بدون دریافت سرمایه اولیه به ارزش میلیون دلاری دست پیدا کند؛ اما احساس رضایت بعد از انجام چنین کاری به مراتب بیشتر از دریافت پول از سرمایه‌گذار خواهد بود.

۳. محصول بدون نقص تولید کنید

روی محصول خود تمرکز کنید و به حرف‌هایی که در اطراف‌تان زده می‌شود توجهی نکنید. اخبار مرتبط با کارآفرینان جدید و باانرژی همراه با محصولات هوشمندانه‌تر تمام‌شدنی نیست. اگر می‌خواهید یک کارآفرین موفق باشید باید به رقابت کردن عادت کنید. ارائه کار خوب و باکیفیت در هر بازاری ارزش دارد. بنابراین اگر بتوانید کار خود را ساده، قابل اعتماد و مقرون‌به‌صرفه ارائه دهید، هیچ جای نگرانی برای رقابت وجود نخواهد داشت. مشتری‌ها ارزش کار شما را تشخیص داده و به شما مراجعه خواهند کرد.

طبق گفته‌های گرونکو، زمانی که توجهی به صحبت‌های اطرافیان نداشته باشید و روی کار خودتان تمرکز کنید، کسب‌و‌کارتان در موفق‌ترین موقعیت ممکن قرار خواهد گرفت. او می‌گوید: «ما سراغ یکی از ساده‌ترین تکنولوژی‌هایی رفتیم که نتایج قابل اعتمادی عرضه می‌کند و با پرداخت مبلغ کمی نسبت به رقبا در اختیار مشتری‌ها قرار می‌گیرد. ما قصد داریم تکنولوژی خود را در آینده پیشرفت دهیم و به موفقیت‌های بیشتری برسیم.»

(همچنین بخوانید: استراتژی‌هایی که استارت‌آپ شما را توسعه می‌دهند)

منبع

برچسب‌ها: سرمایه‌گذاراستارت‌آپ‌بودجهرشدتوسعهبوت استرپمحصولروحیه تیمیکارآفرینیکار گروهی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.