پوشیدنی‌های هوشمند، در خدمت سالمندان
فناوری‌ در مسیر حفظ سلامتی؛ ۷

پوشیدنی‌های هوشمند، در خدمت سالمندان

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۱۶:۰۰ | ۴ دقیقه

شرکت سنسوریا در حال توسعه و یافتن راه‌هایی فناورانه است که به زندگی افراد سالمند کمک می‌کند.

نوپانا: امروزه سنسورهای تناسب اندام روی پوشیدنی‌های هوشمندی تعبیه شده‌اند و پارامترهای حیاتی مانند ضربان قلب را در طول تمرین افراد ثبت می‌کنند و در آینده نزدیک به کمک افراد سالمندی که توانایی‌های خود را از دست داده‌اند، خواهند آمد.

شرکت سنسوریا، تولیدکننده لباس‌های ورزشی هوشمند، پیراهن و جوراب، به‌تازگی فعالیت خود را در جهت گسترش خدمات بهداشتی با مشارکت یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات درمانی و پرستاری در جهان به‌واسطه اپلیکیشن در حال اجرای خود، آغاز کرد.

سنسوریا هلث (Sensoria Health) از ژانویه ۲۰۱۸ شروع به‌کار کرده است. سنسوریا لباس‌های ورزشی، جوراب و کفش‌های هوشمند خود را در اختیار مراکز توان‌بخشی و خانه‌های سالمندان گذاشته است. این سنسورها نقطه‌های فشار را تشخیص می‌دهند و تلاش می‌کنند تا سرعت از کار افتادگی افراد را کند کنند. روند بازسازی داده‌های فرد بیمار این امکان را به پزشکان و پرستاران می‌دهد تا بتوانند فعالیت‌ها را مانیتورینگ کرده و کنترل کنند.

شرکت سنسوریا سعی دارد با استفاده از فناوری، تناسب اندام را در زمینه‌های جدیدی مانند مراقبت‌های بهداشتی، سرگرمی و ... توسعه دهد.

فیتبیت و اپل‌واچ برنامه‌های گسترده‌ای را در کنار ردیاب‌های تناسب اندام خود راه‌اندازی کرده‌اند؛ فیتبیت با یونایتد هلث‌کر (UnitedHealthcare) و اپل با هلث‌کیت (Healthkit) و کرکیت (Carekit) همکاری خود را شروع کرده‌اند.

سنسوریا با استفاده از تمرینات ورزشی، سطح مراقبت‌های بهداشتی را گسترش می‌دهد تا مانع زمین خوردن و آسیب دیدن افراد سالخورده شود.

بیش از ۳۰‌درصد افراد ۶۵ ساله و بالاتر در معرض خطرات قرار دارند و بر اساس آمار سنسوریا، هر ساله ۸۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها به دلیل حوادث ناشی از زمین خوردن و سقوط از ارتفاع بستری می‌شوند. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا، در هر ۱۱ ثانیه یک فرد سالمند به دلیل سقوط از ارتفاع در اورزانس بیمارستان‌ها بستری می‌شود و هر ۱۹ دقیقه یک نفر به همین دلیل جان خود را از دست می‌دهد.

داوید ویگانو (Davide Vigano)، از بنیان‌گذاران و مدیرعامل شرکت، می‌گوید: «سنسوریا هلث در حال توسعه و یافتن راه‌هایی است که به زندگی افراد سالمند و سالخورده کمک کند. پوشیدنی‌های هوشمند و تلفن‌همراه نقش پررنگی در کمک به این افراد ایفا می‌کنند و ما به نقش مراقبت‌های بهداشتی در این حوزه امیدواریم.»

(همچنین بخوانید: استارت‌آپ‌های ورزشی؛ دریچه‌ای به آرامش و سلامت)

منبع

برچسب‌ها: پوشیدنی‌های هوشمندsensoria healthfitnessسلامتاستارت آپ ورزشیسالمندانفیتنس
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.