غلبه بر چالش جذب اولین مشتریان
استارت‌آپ؛ صفرکیلومتر (قسمت بیست و ششم) ۶

غلبه بر چالش جذب اولین مشتریان

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

در استارت‌آپ صفر کیلومتر یاد می‌گیریم چطور یک استارت‌آپ را از صفر شروع کنیم.

نوپانا: استارت‌آپ‌ها در مسیر کار‌آفرینی خود با چالش‌های گسترده‌ای رو‌به‌رو هستند. یکی از این چالش‌ها که تعیین‌کننده سرنوشت ادامه کار یک استارت‌آپ خواهد بود، چالش جذب اولین مشتریان است. استارت‌آپ‌هایی که به‌خوبی از پس این چالش بر‌می‌آیند در آینده کاری خود نیز موفق‌تر عمل می‌کنند. 

به‌گزارش نوپانا، یکی از مهم‌ترین عناصر در جذب و هدایت مشتریان برای خرید، تجربه مشتری است. در این قسمت به‌بررسی روش‌هایی برای بهبود وضعیت فروش ویژه استارت‌آپ‌ها می‌پردازیم:

خود را جای مشتری بگذارید

برخی معتقدند که فرآیند جذب مشتری بخشی از فرآیند آزمایش محصول است؛ درحالی‌که برخی دیگر آن را به عنوان بخشی که بعد از فرآیند فروش رخ می‌دهد، در نظر می‌گیرند.

 بهتر است با هر نوع تعریفی که از فرآیند جذب مشتری دارید، ابتدا پیشنهادهایی را که به مشتریان با هدف جذب آن‌ها ارائه می‌کنید، با خودتان مطرح کنید. آیا این پیشنهادها شما را برای خرید محصولتان ترغیب می‌کنند؟

مثلا بررسی کنید که حساب کاربری شما درست کار می‌کند یا بخش مشاوره عملکرد خوبی دارد؟ آیا همه چیز به‌طور واضح و درست به شما منتقل می‌شود؟ همین موارد ارزشمند هستند که تفاوت بین تجربه‌ خوب و بد مشتری از محصول شما را مشخص می‌کنند.

به مشتریانتان استفاده از محصولتان را آموزش دهید

شما وارد بازاری شده‌اید که مشتریانتان قبل از حضور شما در آن نیاز‌های خود را با روش‌ها و محصولات دیگری تامین می‌کردند. در واقع مشتریان شما به استفاده از روش‌های پیشین عادت کرده‌اند. هر چقدر محصول شما برای آن‌ها گنگ‌تر و پیچیده‌تر باشد، احتمال اینکه مشتریانتان استفاده از کالا و یا خدمات قبلی را رها کنند و به سوی شما بیایند کمتر می‌شود.

برای جلوگیری از این اتفاق سعی کنید مشتریانتان را به‌کمک آموزش از سردرگمی و ترس از استفاده از محصولتان برهانید، تا آن‌ها بتوانند به‌راحتی با محصول شما ارتباط برقرار کنند.

قسمت پیشین:

قسمت بیست‌ و‌ پنجم

برچسب‌ها: استارت‌آپ؛ صفرکیلومترجذب مشتریمشتریمشتری‌مداریمحصولتجربه کاربری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.