چهار اشتباه در بازاریابی دیجیتال
موانع رشد ۶.۵

چهار اشتباه در بازاریابی دیجیتال

توسط راضیه مومنی | ۱۳۹۶/۰۷/۱۱ - ۱۰:۰۰ | ۹ دقیقه

خرید فالورهای تقلبی در رسانه‌های اجتماعی و ارسال ایمیل‌های غیرضروری به مشتریان از جمله اشتباهاتی است که می‌تواند رشد کسب‌و‌کارتان را متوقف کند.

نوپانا: عصر، عصر فناوری است. به آسانی نوشیدن یک فنجان قهوه صبحگاهی، کابین مورد نظرتان را رزرو می‌کنید، شام سفارش می‌دهید و...همه این کارها حول محور فناوری انجام می‌شوند.
این روزها تلفن همراه جهت برقراری ارتباط در دسترس همگان قرار دارد، اخبار به سرعت در تلویزیون اعلام و یا از طریق اینترنت منتشر می‌شوند، شما قادرید غذای مورد علاقه‌تان را با استفاده از برنامه نصب شده روی تلفن همراهتان سفارش دهید، همچنین می‌توانید یک وعده غذایی سریع را تنها با یک کلیک در مایکروویو آماده کنید.


این روزها، رضایت و راحتی مشتری اولویت اول هر کسب‌وکار است. دلیل اصلی محبوبیت خرید آنلاین نیز با همین موضوع در ارتباط است. در حال حاضر تجارت الکترونیک یکی از بهترین شیوه‌های کسب‌و‌کار به شمار می‌رود؛ اما به خاطر داشته باشید برای رشد و شکوفایی در کسب‌وکارهای اینترنتی باید نام تجاری خود را در این محیط رقابتی دیجیتال ایجاد کنید.
بازاریابی دیجیتال، برای کسب‌وکارهای اینترنتی و استفاده از محصولات و خدمات، راه‌های متفاوتی را پیشنهاد می‌دهد.


تعدادی از کسب‌وکارهای آنلاین برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال و به امید به‌دست آوردن مشتریان جدید بدون هیچ زحمتی از تبلیغات چاپی مانند فلیکر، پوستر و...استفاده می‌کنند؛ اما فراموش نکنید هر فلزی که می‌درخشد، طلا نیست!
همانطور که می‌دانید قدرت‌های بزرگ مسئولیت‌های بیشتری هم خواهند داشت گاهی اوقات یک تصمیم اشتباه می‌تواند نتایج وحشتناکی را به دنبال داشته باشد، اهمیت این موضوع به‌ویژه اگر در بازاریابی دیجیتال مشغول فعالیت باشید چندین برابر می‌شود.


شما به‌عنوان یک بازاریاب آنلاین، به طور خستگی‌ناپذیر کار کرده‌اید تا به موفقیت برسید، اما باید در نظر داشته باشید که همیشه سخت کارکردن به معنی هوشمندانه کارکردن نیست و چه بسا اگر دقت کافی نداشته باشید تلاش‌های شما برای تبلیغ شرکت و کسب‌وکارتان می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به شما وارد کند.
در ادامه به چند اشتباه در بازاریابی دیجیتالی که می‌تواند رشد کسب‌و‌کارتان را متوقف کند می‌پردازیم:


۱. شروع کورکورانه بدون برنامه‌ریزی قبلی

رایج‌ترین و بزرگ‌ترین اشتباه صاحب یک کسب‌وکار آنلاین، شروع به بازاریابی بدون برنامه‌ریزی قبلی است. اگر به دنبال کسب موفقیت در این زمینه هستید داشتن یک برنامه عملی الزامی است.
هر کمپین بازاریابی بر پایه رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا، علاوه‌بر داشتن برنامه‌ای منظم باید اهداف و چگونگی جذب مشتریان بیشتر برای خود را مشخص کند. باید توجه داشت تولید مطالب متفاوت بدون دانستن نیاز مخاطب کاری بی‌معنی است؛ شما با کمک یک استراتژی خوب باید بدانید چه چیزی مخاطبان موردنظرتان را مجبور می‌کند برای خرید با شما تماس بگیرند.


۲. ارسال ایمیل‌های غیرضروری به مشتریان

صندوق پستی اغلب برای دریافت اخبار و موارد ضروری در نظر گرفته شده است، حال اگر شما اقدام به ارسال ایمیل به مشتریانی کنید که حتی اشتراک شما را ندارند، آن‌ها تصور می‌کنند که این حجم ایمیل قطعا اسپم و تقلبی بوده و به آن توجهی نخواهند کرد. یک مشتری عادی در حالت ایده‌آل به ایمیل ناشناخته اعتماد ندارد چرا که تصور می‌کند این دسته از ایمیل‌های اسپم، حاوی ویروس‌ها و تبلیغات غیرضروری هستند.


۳.خرید فالورهای تقلبی در رسانه‌های اجتماعی

شاید شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار به‌خصوص صاحب یک استارت‌آپ، در فکر داشتن فالوورهای تقلبی باشید. بسیاری از صاحبان کسب‌وکار در دام خرید طرفداران جعلی دچار افت و شکست شده‌اند، زیرا به اشتباه احساس می‌کنند این یک راه عالی برای اعتبار بخشیدن به کسب‌وکارشان است. با این حال، حقیقت آن است که فالوورهای تقلبی در رده ربات‌های خودکار طبقه‌بندی شده‌اند و هیچ‌گاه در صفحات شما کاری انجام نمی‌دهند. در واقع شما با خرید این سرویس بی‌معنی، تنها پول خود را هدر داده‌اید.
تذکر کارشناس: فراموش نکنید که رشد ترافیک صفحه اجتماعی‌ با مخاطبان واقعی بسیار ارزشمندتر از فالوورهای تقلبی است و این موضوع در آینده به نفع شما خواهد بود.


۴. نادیده گرفتن خدمات مشتری

مشتریان شما کسب‌وکار شما هستند، شما وجود دارید زیرا آن‌ها وجود دارند؛ در واقع آن‌ها هسته و ستون‌فقرات کسب‌وکار شما هستند بنابراین، هرگز اهمیت ارائه خدمات به مشتری را نادیده نگیرید. در عوض، وقت خود را برای حضور آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید، به پرسش‌های آن‌ها گوش دهید و به سوالاتشان در صفحات اجتماعی خود پاسخ دهید، همیشه با یک پاسخ هوشمندانه به آن‌ها خوشامدگویی کنید. این کار نه تنها باعث افزایش ترافیک در وب‌سایت شما خواهد شد بلکه هنگامی که یک مشتری با مراقبت و قدردانی شما مواجه می‌شود با اطمینان بیشتری در کسب‌وکار شما شرکت کرده و از خدماتتان استفاده می‌کند.


تحلیل نهایی همیشه توجه داشته باشید که اینترنت مانند این دنیای عادی پر از حشرات خطرناک و حیرت‌انگیزِ حیوانات اجتماعی است که مخفیانه تمامی حرکات شما را زیر نظر دارند و منتظر بروز اشتباهی کوچک و تبدیل شما به شکار هستند، بنابراین تمرکز کنید و با برنامه‌ریزی پیش بروید. قبل از برداشتن هر گام به مزیت‌ها و نواقص ناشی از آن در دنیای واقعی توجه کنید.

منبع

برچسب‌ها: کسب‌وکاربازاریابی دیجیتالتبلیغات رسانه‌های اجتماعیتقلب در تبلیغات
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره راضیه مومنی

راضیه مومنی

راضیه مومنی دانش‌آموخته مهندسی کامپیوتر است. او از سال ۱۳۹۰ فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه‌های مختلف از جمله علم و فناوری، فضای مجازی، بهداشت و درمان و سواد رسانه‌ای آغاز کرده است. او همچنين سابقه سردبیری و دبیری سرویس در چندين رسانه را دارد.