کارهایی که کارفرمایان عالی باید هر روز انجام دهند
ویژگی‌های رهبران موفق ۸

کارهایی که کارفرمایان عالی باید هر روز انجام دهند

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۰۹:۰۰ | ۶ دقیقه

مهم‌ترین کاری که یک راهبر می‌تواند انجام دهد، تعیین هدف برای تیم خود است.

نوپانا: به بهترین رئیسی که تا به حال داشته‌اید فکر کنید. او چه ویژگی‌هایی داشت که شما از او به عنوان بهترین کارفرما یاد می‌کنید؟ در نوشتار زیر می‌خواهیم به کارهایی که بهترین کارفرمایان همیشه انجام می‌دهند بپردازیم:

به اشتراک گذاری دیدگاه خود

مهم‌ترین کاری که یک راهبر می‌تواند انجام دهد، تعیین یک هدف برای تیم خود است. این هدف به تیم و فعالیت‌های آنها ارزش می‌دهد.

توسعه تخصص و مهارت خود

چه چیزی می‌تواند آزاردهنده‌تر از کارکردن برای یک کارفرما که تخصصی در کار ندارد، باشد؟ یک کارفرما نباید در همه جزئیات کارها متخصص باشد اما باید در همه سطوح اطلاعات مناسبی داشته باشد.

احترام به زمان دیگران

به گزارش نوپانا، اغلب کارفرمایان صبر کمی برای جلسات خسته‌ کننده و ارتباط با زیردستان خود دارند. گاهی اوقات به دلایل غیرضروری آن‌ها را معطل نگه‌می‌دارند. این کار اصلا درست نیست و باعث می‌شود کارمندان احساس بدی نسبت به کارفرما پیدا کنند.

تعیین اولویت‌ها

زمانی که سعی می‌کنید روی همه چیز تمرکز کنید، در واقع نمی‌توانید روی هیچ‌چیزی به درستی تمرکز کنید. یک رئیس هوشمند این موضوع را درک می‌کند؛ اولویت‌ها را تعیین می‌کند تا همه کارها به درستی انجام شود. 

نشان دادن همدلی

کارفرمایان بزرگ می‌توانند از چشم دیگران همه چیز را بفهمند. مخصوصا کارمندان خود!

تشکر کردن

کارفرمایان باید یک فرهنگ قدردانی را در شرکت ایجاد کنند. قطعا وقتی که کارفرما از کارمندان خود تشکر کند و برای آنها وقت بگذارد، احساس خوبی در کارمندان به وجود می‌آید و شادتر و راضی‌تر می‌شوند.

کشف استعدادها

یک کارفرمای خوب استعداد اعضای تیم خود را شناسایی می‌کند و تلاش می‌کند به‌گونه‌ای افراد تیم را رهبری کند تا هر کس بیشترین اثربخشی را داشته باشد.

احترام به زندگی دیگران

کارفرمایان خوب درک می‌کنند که کار در زندگی هر فردی یک اولویت است ولی همه زندگی یک فرد نیست. آنها متوجه می‌شوند که کارمندانشان همسر، فزرند و خانواده دارند که باید به آنها توجه کنند و زمانی را برای آنها قرار دهند.

استخدام هوشمندانه

استخدام افراد مناسب باید اولین کار در لیست سیاست‌های شرکت باشد. گاهی اوقات مهم‌ترین نقش یک راهبر استخدام افراد مناسب و تشکیل یک تیم عالی برای انجام کارها است.

قبول اشتباهات

افراد موفق و شجاع اشتباهات خود را می‌پذیرند و مسئولیت آن‌ها را بر عهده می‌گیرند. یک کارفرمای خوب هم باید اشتباهات کارمندان را قبول کند و به جای سرزنش و نا امید کردم تیم، به دنبال راهی باشد تا همه افراد را رو به جلو هدایت کند.

حس شوخ‌طبعی

زندگی را نباید خیلی جدی گرفت. اما یک کارفرما هم نباید خیلی شوخ و یا مسخره باشد. اما داشتن مقداری حس شوخ‌طبعی که کارمندان بتوانند به او نزدیک شوند لازم است. همچنین این راهبران می‌دانند که بحران‌های امروز به زودی می‌گذرند و در آینده به یک خاطره تبدیل می‌شوند.

برقراری ارتباط موثر

راهبران عالی کلمات مناسبی برای بیان منظور خود پیدا می‌کنند و از هر چیزی که بگویند خوب حمایت می‌کنند.

جشن گرفتن برای پیروزی‌ها

هیچکس رئیسی را که فکر می‌کند تنها پاداش برای کار خوب، انجام کارهای بهتر است را دوست ندارد. راهبران عالی نقاط عطف و پیروزی‌ها را جشن می‌گیرند. منظور از این جشن حتما یک مهمانی بزرگ نیست. حتی می‌توان برای چند دقیقه شاد بود.

تلاش برای بهترین بودن

یک راهبر موفق تمام تلاش خود را می‌کند تا در کار خود بهترین باشد.

(همچنین بخوانید:تفاوت‌های مدیران برتر با مدیران نالایق در چیست؟)

برچسب‌ها: کارفرمارئیسارتباطموفقیتراهبر
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.