جذب نیروهای با استعداد؛ شرط استخدام مدیران
راز پیشرفت یک کسب‌وکار ۸

جذب نیروهای با استعداد؛ شرط استخدام مدیران

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۱۰:۰۰ | ۵ دقیقه

برای کسب‌وکار خود مدیرانی را استخدام کنید که توانایی جذب نیروهای با استعداد داشته باشند تا باعث پیشرفت شرکت شما شوند.

نوپانا به نقل از زومیتلو ادلر، مشاور کسب‌و‌کار و مدیرعامل شرکت مشاوره استخدام ادلر (Adler)، در مقاله‌ اخیر خود نکته‌ اساسی در استخدام مدیران کارآمد را شرح می‌دهد. این مقاله از زبان او به نگارش درآمده است.

من در حال حاضر مشاور استخدامی شرکتی هستم که قصد دارد تعدادی مدیر سطح سوم جذب کند. مدیران این شرکت برای جذب افراد روی کارایی آن‌ها در شغل‌های قبلی تأکید دارند. لیست مهارت‌ها و تجربیات این نامزدهای استخدام برای مدیران مهم نیست و تنها، کارایی در پروژه‌ها و وظایف گذشته باید مورد بررسی قرار بگیرد.

من برای مشاوره بهتر به مدیران این شرکت، داستان اولین تجربه‌ مدیریتی خودم را برای آن‌ها تعریف کردم. زمانی‌که برای اولین بار در سن ۲۶ سالگی یک وظیفه‌ مدیریتی در کارخانه‌ خودروسازی داشتم، روزی مدیر ارشد من درخواست کرد که برای تشکیل جلسات استخدامی همراه او به ماموریت بروم. وقتی قبول نکردم و کارهای زیاد روزانه‌ خود را به او یادآوری کردم، با پاسخی روبرو شدم که هنوز به‌عنوان یک درس به یاد دارم: «استخدام افراد با استعداد، مهم‌ترین وظیفه‌ای است که داریم. تمام وظایف دیگر را می‌توانیم به تعویق بیندازیم.»

من به این نصیحت او گوش کردم و جلسات استخدامی ما موفق بود و چند نیروی عالی جذب کردیم که همگی امروز مدیرعامل یا معاون عملیاتی شرکت‌های معتبر هستند. در آن روز وظایف دیگر را نیز تا آخر وقت انجام دادم. مدیران دیگر از ناقص بودن کارم شکایت داشتند که با توضیح دلیل، آن‌ها را قانع کردیم.

در سال‌های بعدی کار متوجه شدم که استخدام افراد با استعداد برای دیگر شرکت‌ها، نه‌تنها برای آن‌ها مفید بوده بلکه روند کاری خودم را نیز پیشرفت داده است. در طول این سال‌ها یاد گرفتم که در زمان استخدام مدیران، تجربه‌های قبلی آن‌ها در مورد استخدام و تشکیل تیم را جویا شوم. از آن‌ها بپرسم که چگونه یک تیم را تشکیل داده و در راه رسیدن به اهداف چگونه میان کارمندان تعادل برقرار کرده‌اند.

همیشه به یاد داشته باشید که استخدام مدیران خوب، نقشی اساسی در جذب نیروهای بعدی دارد. متأسفانه در اکثر شرکت‌ها این مورد نادیده گرفته می‌شود یا وظیفه‌ آن تنها به بخش تأمین نیروی انسانی محول می‌شود. استخدام مدیران باید بر اساس مهارت جذب نیرو، نتایج کارایی تیم‌های آن‌ها، میزان رضایت افراد استخدام‌شده توسط این مدیران، بازگشت و سود مالی کارکرد تیم‌ها و در نهایت میزان ارتقاء نیروهای استخدام ‌شده در طول سال‌های متمادی باشد. متأسفانه در بسیاری از سازمان‌ها، مدیران بر اساس مهارت‌های فردی استخدام‌ می‌شوند و توانایی مدیریتی آن‌ها مورد سنجش قرار نمی‌گیرد.

در نهایت، باید به این نکته اشاره کرد که اگر مدیری توانایی و سابقه‌ جذب نیرو ندارد، نباید در هیچ پستی مرتبط با استخدام افراد به کار گرفته شود.

(همچنین بخوانید: ۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید)

برچسب‌ها: مدیران موفقمدیران حرفه ایمدیران برترmanagementکسب‌و‌کارمدیران با استعدادپیشرفت کسب‌وکار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.