پنج ویژگی شخصیتی کارآفرینان
سبک زندگی ۸

پنج ویژگی شخصیتی کارآفرینان

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۶/۲۴ - ۱۳:۰۰ | ۶ دقیقه

در شیوه زندگی کارآفرینی افراد فقط در جستجوی پول نیستند؛ اما این بدان معنا نیست که پول دغدغه آن‌ها محسوب نمی‌شود.

نوپانا به نقل از مدیراینفو: در شیوه زندگی یک کارآفرین، او هر آنچه را که انجام می‌دهد، دوست دارد و آنچه را که دوست دارد، انجام می‌دهد. حتی اگر به معنای به‌دست آوردن پول کمتری باشد.

تمرکز آن‌ها بیشتر بر مزایای شیوه زندگی است که با کار روی کسب‌و‌کارشان ارائه می‌دهند. ماندن در خانه با خانواده، ساعت‌های کار انعطاف‌پذیر، روحیه خلاق و راضی، کار با افرادی که دوست دارند و ... از این قبیل هستند.

در اینجا به چند ویژگی اشاره می‌کنیم که به شما در ایجاد یک سبک زندگی کارآفرینانه کمک خواهد کرد:

۱. استقلال:

استقلال روح برای موفق شدن به‌عنوان یک کارآفرین و ایجاد سبک زندگی کارآفرینانه ضروری است. اراده شما برای انجام کاری به تنهایی، اشتیاق شما به عمل و کسب درآمد از آن، تنها نیروی محرک شماست. درست مثل خانم خانه‌داری که کوکی‌ها را به عنوان هدیه برای خانواده و دوستان خود می‌پزد و از ادامه این کار خوشحال است؛ توجه داشته باشید که این فرد با دارا بودن استقلال روحی و هدفی که برای کار خود دارد ممکن است شروع خوبی برای راه‌اندازی کسب‌و‌کاری از کوکی‌های دست‌سازش داشته باشد.

۲. انعطاف‌پذیری در کسب‌وکار:

یکی از دلایلی که افراد می‌خواهند کسب‌وکار خودشان را داشته باشند، انعطاف‌پذیری در ساعات کاری‌شان است. انعطاف‌پذیری یکی دیگر از ویژگی‌های شخصی است که فرد در سبک زندگی کارآفرینانه باید داشته‌ باشد. در صورت فروش محصول یا ارائه خدمات، باید با توجه به هدف مورد نظرتان و صنعت و مشتری خود، استراتژی طراحی کنید. اگر به اندازه کافی برای تنظیم تاکتیک‌های خود در موقعیت‌های متغیر، انعطاف‌پذیری نداشته باشید، نمی‌توانید موفق باشید.

۳. توانایی تحمل شکست:

در شیوه زندگی کارآفرینی افراد فقط در جستجوی پول نیستند؛ اما این بدان معنا نیست که پول دغدغه آن‌ها محسوب نمی‌شود. کارآفرینان به اندازه‌ کافی از تلاش خود راضی هستند؛ توجه داشته باشید که آن‌ها به‌واسطه شکست‌هایشان ناامید نمی‌شوند و همواره تلاش می‌کنند. انعطاف‌پذیری شخصیت، یکی از ویژگی‌های اساسی این افراد است. آن‌ها به همان اندازه قادر به دست‌یابی به موفقیت هستند که می‌توانند شکست بخورند.

۴. متعهد بودن:

هنگامی که تصمیم گرفتید به یک کارآفرین تبدیل شوید و از سبک زندگي آن‌ها الگوبرداری کنید، فقط یک برنامه را دنبال نکنید؛ برای بهترین بودن در هر کاری باید روی آن متمرکز باشید و قبل از آن که قدم اول را بردارید، برنامه‌ریزی کنید.

اولین وظیفه شما این است که تصمیم بگیرید، چه می‌خواهید انجام دهید؛ نقاط مورد نظرتان در سرمایه گذاری جدید را مشخص کنید. پس از شناسایی کسب‌وکار مناسب، تحقیقات خود را در زمینه صنعت و بازار هدف آغاز کنید. به دنبال فرصت‌ها و استفاده از آن‌ها باشید.

۵. واقع بین بودن:

باید درک کنید که همه‌ خواسته‌های شما برآورده نخواهد شد. اگر فکر می‌کنید که در شش یا دوازده ماه موفق خواهید شد، برنامه‌ای ناامیدکننده خواهد بود. فردی در ایجاد سبک زندگی کارآفرینانه موفق است که واقع‌ بین باشد و اهداف را تعیین کنید. آن را در طول زمان گسترش دهید. اهداف غیرقابل دستیابی را تعیین کنید و آن‌ها را کنار بگذارید. کارآفرینان رویکردی واقع‌گرایانه برای دستیابی به موفقیت دارند.

(همچنین بخوانید: چگونه مسیر کارآفرینی را آغاز کنیم؟)

برچسب‌ها: سبک زندگیکارآفرینانlifestyleEntrepreneursرفتار کارآفرینانEntrepreneur lifestyle
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.