مراجع حقوقی و دولت با حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور و گوگل‌پلی مقابله کنند
عضو هیات علمی گروه کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبایی تهران: ۸

مراجع حقوقی و دولت با حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور و گوگل‌پلی مقابله کنند

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۱۱:۰۰ | ۲ دقیقه

لازم است دولت و مراجع حقوقی کشور با ورود به مسئله حذف اپلیکیشن‌ها از گوگل‌پلی و اپ‌استور جلوی ضرر و زیان مالی بسیاری از کسب‌و‌کارها را بگیرند.

نوپانا: عضو هیات علمی گروه کارآفرینی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی تهران، درخصوص حذف بعضی از اپلیکیشن‌های استارت‌آپ‌های ایرانی از اپ‌استور و گوگل‌پلی گفت: «قوانين مربوط به تحريم ايران و چند کشور دیگر از سوی آمريکا، به اندازه کافي مبهم هستند ولی به نظر می‌رسد اقدام اخير اپل و گوگل، به‌شدت تحت تاثير سياست‌های دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمريکا بوده است و اين شرکت براي گرفتارنشدن در دام جريمه‌ای بزرگ از سوی دولت آمريکا، تصميم گرفته صورت مسئله را پاک كند و به اين شکل، به استارت‌آپ‌های ايرانی ضربه بزند.»

سعید میرواحدی افزود: «لازم است دولت و مراجع حقوقی کشور با ورود به این مسئله جلوی ضرر و زیان مالی بسیاری از کسب‌و‌کارهای نوپا را بگیرند و از سیاسی شدن حوزه فناوری جلوگیری کنند.»

دکترای مدیریت گرایش کارآفرینی و بازاریابی درادامه بیان کرد: «لازم است بازار داخلی را هرچه بیشتر تقویت کنیم تا درصورت تحریم‌های بیشتر علیه ایران و سیاسی کردن مسائل فناوری در کشور کسب‌وکارهای نوپا ضرر چندانی نکنند. از طرف دیگر نیز مردم بتوانند خدماتی که لازم دارند را از بازار داخلی دریافت کنند.»

(همچنین بخوانید: اختلال بازار کسب‌وکار ایران با حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپل و گوگل)

برچسب‌ها: اپلیکیشناپ استورگوگل پلیکسب‌و‌کاراستارت‌آپسعید میرواحدی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.