آدم‌های سمی را از زندگیتان حذف کنید
به این افراد نزدیک نشوید ۸

آدم‌های سمی را از زندگیتان حذف کنید

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۱۲:۰۰ | ۵ دقیقه

بعضی افراد تمام تلاششان را می‌کنند تا از راه‌های مختلفی، مانع رسیدن شما به اهدافتان شوند.

نوپانا:  همه ما در دوران کار حرفه‌ای‌مان با افراد زیادی مواجه شده‌ایم. برخی از آن‌ها به رشد و یادگیری ما کمک کرده‌اند. برخی از افراد هم با روش‌های زیادی سعی کرده‌اند مانع رسیدن ما به اهدافمان شوند. اگر اطراف شما افراد زیادی از گروه دوم هستند، باید سعی کنید به اقدامات آن‌ها پاسخ مناسبی بدهید تا نتوانند مانع موفقیت شما شوند.

در نوشتار زیر چند مورد از سمی‌ترین روش‌های این افراد برای بازنگه‌داشتن شما آورده شده است. اگر از این روش‌ها آگاه باشید می‌توانید به راحتی آن‌ها را از مسیر موفقیت خود کنار بگذارید.

ایجاد شک و تردید در شما

به کسی اجازه ندهید در شما شک و تردید ایجاد کند. اجازه ندهید کسی به شما بگوید از پس این کار برنمی‌آیید. اگر زمانی به خاطر حرف یا عمل یک فرد در خود شک و تردید احساس کردید؛ به این فکر کنید که از چه جایگاهی به موقعیت امروز رسیدید، چه موانعی را پشت سر گذاشتید، به چه موفقیت‌هایی رسیدید و چگونه رشد کردید. باوری که نسبت به خود دارید، همان چیزی است که در عمل شما آشکار می‌شود. به خود ایمان داشته باشید؛ اینگونه دیگران هم شما را باور خواهند داشت.

یادآوری شکست‌ها و خطاها

اگر دیگران از خطاها و اشتباهات شما آگاه شوند، انتقادات آن‌ها را بشنوید و دقیق آن‌ها را بررسی کنید. اگر این انتقادات واقعی و درست بودند از آن‌ها به عنوان یک انگیزه برای یادگیری بیشتر و اصلاح خود استفاده کنید. اما اگر این انتقادات نادرست بودند آن‌ها را رد کنید و دیگر به این افراد اجازه ندهید که مانع شما شوند.

انتقاد ایده‌های شما

برخی از افراد همیشه ایده‌های شما را نقد می‌کنند. باید توجه داشته باشید که حتی ایده‌های غیر قابل اجرا هم اغلب عناصر مفیدی دارند که ارزش حفظ ایده را دارد یا منجر به چیزی می‌شود که مفید است. به دنبال افرادی باشید که به شما کمک می‌کنند تا ایده‌های جدید و نوآورانه‌ای را خلق کنید.

نادیده گرفتن نقاط قوت شما

بهترین راه برای مبارزه با کسی که سعی می‌کند قدرت شما را تضعیف کند، شناخت دقیق خودتان است. زمانی که شما یک تعریف واضح و دقیق از نقاط قوت و ضعف و توانایی‌های خود داشته باشید، به راحتی می‌توانید نظرات غیرمنطقی و نادرست دیگران را نادیده بگیرید.

القای احساس بی‌اهمیت بودن به شما

وقتی کسی شما را پایین می‌آورد، قطعا احساس بدی به شما دست خواهد داد و مانند یک ضربه دردآور است. از این درد و ناراحتی استفاده کنید تا شجاع‌تر، عاقل‌تر و قوی‌تر شوید. سپس از کسانی که بهتر می‌دانند، نظر بخواهید و روی این نظرات سرمایه‌گذاری کنید.

(همچنین‌ بخوانید: روش‌های ساده بوت استرپینگ برای استارت‌آپ‌ها)

برچسب‌ها: موفقیت کسب‌و‌کارانتقادشک و تردید
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.