مشاهده دندان‌های اصلاح شده پیش از جراحی
تحولی نو در زمینه‌ علوم پزشکی ۸

مشاهده دندان‌های اصلاح شده پیش از جراحی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ - ۱۳:۰۰ | ۳ دقیقه

این نرم‌افزار با توانایی واقعیت افزوده به افزایش ارتباط میان پزشک و بیمار کمک‌ می‌کند.

نوپانا به نقل از ایسنا: یک استارت‌آپ سوئیسی موفق به توسعه یک نرم‌افزار موسوم به «آیینه مجازی» شد که مدل اصلاح شده دندان‌ها را به بیمارانی که تمایل به اصلاح ناهنجاری‌های دندانی دارند، قبل از عمل نشان می‌دهد.

در حال حاضر تکنسین‌ها قالب‌هایی را برای بیماران طراحی می‌کنند تا بتوانند قبل از انجام هرگونه تغییر بر روی دندان‌ها مدل نهایی دندان‌های بیماران را به آنها نشان دهند. این نرم‌افزار جدید که از فناوری واقعیت افزوده بهره می‌برد، می‌تواند سبب کاهش هزینه‌های مرتبط با تهیه قالب‌های مذکور برای بیماران شود.

این نرم‌افزار جدید توسط استارت‌آپ کاپانو (Kapanu) در انستیتو فناوری فدرال زوریخ (ETH Zurich) توسعه یافته و لقب موتور واقعیت افزوده کاپانو (Kapanu Augmented Reality Engine) را گرفته است. فرآیند استفاده از این نرم‌افزار به این صورت است که یک اسکن سه بعدی از حفره دهان بیمار تهیه می‌شود.

نرم‌افزار سپس به یک پایگاه داده پر از مدل‌های سه بعدی از دندان‌هایی که به صورت طبیعی جذاب و بی‌نقص هستند متصل شده و گزینه‌های مختلف برای یک لبخند جدید را نمایش می‌دهد. در این فرآیند می‌توان لبخند مورد نظر و دلخواه را انتخاب‌کرده و آن را با دندان‌های فعلی بیمار مطابقت داد و بدین ترتیب بیمار می‌تواند مدل مجازی لبخند خود را در یک ویدئو زنده تماشا کند.

این کار به بیمار اجازه می‌دهد تا لبخند پس از جراحی خود را قبل از اقدام برای جراحی ببیند. با استفاده از این نرم افزار بیمار حتی می‌تواند سر خود را حرکت دهد و دندان‌هایش را در زوایای مختلف ببیند. لازم به ذکر است که توسعه‌دهندگان این نرم افزار در اوایل سال جاری آن را در نمایشگاه بین‌المللی دندان‌پزشکی در آلمان رونمایی کردند.

(همچنین‌بخوانید: تاکسی‌های قایقی که روی آب پرواز می‌کنند)

برچسب‌ها: آیینه مجازیکاپانوانستیتو فناوری فدرال زوریخدندان‌پزشکیاصلاح دندان با جراحی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.