کارهایی که هر روز پیش از ساعت هشت صبح انجام دهید (قسمت اول)
عادت‌های روزانه خود را به مرور کنید ۸

کارهایی که هر روز پیش از ساعت هشت صبح انجام دهید (قسمت اول)

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۶/۱۷ - ۱۰:۰۰ | ۶ دقیقه

چهار عادت روزانه که از شما انسان موفق‌تری می‌سازد

نوپانا: در زندگی همه ما سختی‌‌ها و مشغله‌ها زیاد است. گاهی وقت‌ها ممکن است فکر کنید با این همه مشغله، رسیدن به رویاهایتان غیر ممکن است. قطعا اگر یک کار تمام وقت و فرزند هم داشته باشید، این کار سخت‌تر می‌شود. همه ما باید سعی کنیم در زندگی‌های شلوغ امروزی، زمانی را برای رشد و پیشرفت در نظر بگیریم. در غیر این صورت زمان به سرعت می‌گذرد و وقتی که پیر شدیم حسرت تمام لحظات از دست رفته را خواهیم خورد. با تمام اهداف و کارهایی که دارید، می توانید هر لحظه از زندگی را طوری که می‌خواهید زندگی کنید. شما طراح سرنوشت و آینده خود هستید. برای تمام اتفاقات زندگی شما باید تصمیم بگیرید زیرا در غیر این صورت به دیگران اجازه می‌دهید برای شما تصمیم بگیرند.

با انجام کارهای کوتاه روزانه‌ای که در نوشتار زیر آمده، زندگی شما به سرعت تغییر خواهد کرد:

هفت ساعت خواب

خواب به اندازه خوردن و نوشیدن اهمیت دارد. با وجود این، میلیون‌ها نفر به اندازه کافی نمی‌خوابند و در نتیجه با مشکلاتی مواجه می‌شوند. بنیاد ملی خواب آمریکا (NSF)، تحقیقاتی انجام داده است که نشان می‌دهد حداقل ۴۰ میلیون آمریکایی از بیش از ۷۰ نوع مختلف اختلال خواب رنج می‌برند. ۶۰ درصد بزرگسالان و ۶۹ درصد کودکان در هفته از مکشلات خواب رنج می‌برند. علاوه بر این، بیش از ۴۰ درصد بزرگسالان حداقل چند روز در ماه در طول روز خواب‌آلودگی شدید دارند. داشتن مقدار کافی و مناسب خواب مزیت‌های زیادی دارد: افزایش حافظه، زندگی طولانی‌تر، کاهش التهاب، افزایش خلاقیت، افزایش توجه و تمرکز، استرس کمتر، کاهش وابستگی به محرک‌هایی مانند کافئین، کاهش خطر تصادف، کاهش خطر افسردگی و...برای جبران انرژی کم خود به علت کم خوابی می‌توانید از محرک‌‌ها استفاده کنید اما در بلند مدت سلامتی شما از بین می‌رود.

دعا، نماز و مدیتیشن

بعد از بیدار شدن از یک خواب سالم و آرام، مدیتیشن و دعا شما را به سمت انرژی‌های مثبت هدایت می کند. عبادت، نماز و مدیتیشن یک نوع قدردانی برای تمام چیزهایی که دارید است. انسان‌ها مانند آهن‌ربا هستند. وقتی برای چیزهایی که دارید قدردان هستید، انرژی های مثبت و بهتری را به خود جذب می‌کنید. قدردانی می‌تواند مهم‌ترین کلید موفقیت باشد.

فعالیت فیزیکی سخت

شواهد و مدارک بی‌شماری وجود دارد که ثابت می‌کند ورزش برای سلامتی ضروری است. اما با وجود تمام این مدارک افراد زیادی هستند که ورزش روزانه انجام نمی دهند. اگر می‌خواهید فردی شاد و سالم و کارآمد باشید، به طور مرتب ورزش کنید. ورزش کردن احتمال افسردگی، اضطراب و استرس را کاهش می‌دهد پس احتمال موفقیت شما در کسب‌وکار افزایش می‌یابد. اگر به بدن خود اهمیت ندهید، جنبه‌های دیگر زندگیتان هم دچار مشکل می‌شوند.

مصرف ٣٠ گرم پروتئین

یک پروفسور برجسته در زمینه تغذیه در دانشگاه ایلینوی، توصیه می‌کند که حداقل ۳۰ گرم پروتئین برای صبحانه مصرف شود. غذاهایی که پروتئین زیادی دارند، دیرتر هضم می‌شوند و مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه‌ می دارند. همچنین پروتئین سطح قند خون را ثابت نگه می‌دارد، که از گرسنگی جلوگیری می‌کند. زمانی که شما پروتئین مصرف می‌کنید، میلتان به کربوهیدرات‌های سفید که چاق کننده هستند کاهش می‌یابد. برای افرادی که از لبنیات، گوشت و تخم مرغ اجتناب می‌کنند، پروتئین‌های گیاهی متعددی وجود دارد. حبوبات، سبزیجات، آجیل و دانه‌ها همه پروتئین هستند.

(همچنین بخوانید: رازهایی برای مدیریت بهتر زمان)

برچسب‌ها: کسب‌وکارخوابسبک زندگیکار و زندگیآیندهاهدافکارهای روزانه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.